Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
18.06.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5214666Se her for andre jobber fra Nes kommune
- Oppdatert 31.05.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Nes kommune
Barnevernkonsulent, 1 x 100 % fast på omsorgsteam
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Barneverntjenesten søker etter saksbehandler til vårt omsorgsteam, 1 x 100 % fast stilling. Teamet består av 6 stillinger inkludert teamleder. I tillegg til omsorgsteam har tjenesten akutt- og mottaksteam, tiltaksteam og ressursteam. Tjenesten har totalt 24,5 ansatte inkludert barnevernleder.
Teamet jobber med barn og unge i alderen 0-25 år, deres familier og fosterfamilier/institusjoner. De ansatte har ulik helse- sosial og pedagogisk utdanning. Vi har i teamet ulike tilleggsutdanninger, sertifiseringer og veiledningsmetoder.
Vi har et godt og raust arbeidsmiljø og jobber aktivt for å opprettholde dette.
Barneverntjenesten er organisert under familiens hus sammen med helsestasjon, helsestasjon for ungdom, skolehelsetjeneste, barnehagehelsetjeneste, psykisk helse- og familietjeneste, Home-start og åpen barnehage. Familiens hus legger stor vekt på samarbeid og kompetanse- og erfaringsutveksling på tvers av tjenestene. Vi driver felles kompetanseutvikling i tillegg til internt i barneverntjenesten.
Barneverntjenesten etterlever Nes kommune sine verdier nærhet, engasjement og synlighet.
Kvalifikasjoner:
- 3- årig sosialfaglig utdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom.
- Det vektlegges erfaring fra barneverntjeneste, fortrinnsvis arbeid med barn under omsorg av barneverntjenesten.
- Ønskelig med erfaring fra barneverns- og helsenemnda og ellers rettsinstanser.
- Personlig egnethet vektlegges.
- Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse, ikke eldre enn 3 måneder.
- Førerkort er et krav.
Personlige egenskaper:
- God relasjonskompetanse og gode samarbeidsevner. Være medspiller på laget rundt barnet.
- Nøyaktighet, gode analyseevner, fleksibilitet, struktur, engasjement og tydelighet i barnevernfaglige vurderinger.
- Evne til å skape tillit, jobbe med endring og være nytenkende.
- Raus, ydmyk og respektfull i møte med barn og deres familier, kollegaer og samarbeidspartnere.
- Du trives med et høyt arbeidstempo og har høy arbeidskapasitet.
- Stor grad av selvstendighet og samtidig fungere i team.
- Ansvarsbevisst.
- God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne.
Vi tilbyr:
- Intern oppfølging og veiledning minimum annenhver uke.
- Teamet møtes hver uke til teammøte hvor det drøftes saker, jobbes med faglig utvikling og kollegastøtte.
- Tjenesten som helhet satser også faglig utvikling gjennom avdelingsmøter, allmøter, kurs, videreutdanning og fagdager.
- Varierte arbeidsoppgaver og utfordringer.
- Deltagelse i samarbeidsforum på omsorgsteam med de øvre kommunene på Romerike og Lunner kommune i regi av Støttepilar.
Fagdager: Trygg prosjekt- hvordan bli trygg i jobben som KP på omsorgsteam. Get ready- forum for KP og ungdom som skal over i ettervern gjennom Støttepilar som er et samarbeid mellom kommuner på Øvre Romerike og Lunner. Støttepilar tilbyr også individuell- og gruppeveiledning til fosterhjem. Ansatte i støttepilar er ansatt på tvers av disse kommunene.
Tett samarbeid med Stillasbyggerne i krevende saker. - Et team som jobber med utvikling på barnevernsfeltet og samarbeider på tvers med andre instanser.
- Et faglig spennende miljø i utvikling og gode kollegaer.
- Lønn etter hovedtariffavtale.
- Fleksitidsordning. Det må påregnes å jobbe noe kveldstid
- Gruppelivs- og yrkesskadeforsikring.
- Bedriftshelsetjeneste.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.
Praktisk informasjon om søkeprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser må oppgis.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
18.06.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5214666Se her for andre jobber fra Nes kommune
- Oppdatert 31.05.2023