• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    21.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4713175
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Barnets kontaktperson/saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å utgjøre en forskjell for barn og unge i Bergenhus og Årstad bydel?  Samt ønsker å bidra til utformingen av fremtidens barnevern. Vi har nå ledig tre faste 100% stillinger som Kontaktperson/ saksbehandler ved Barneverntjenesten Bergenhus og Årstad, fra snarest.
Barneverntjenesten Bergenhus og Årstad er en av fire barneverntjenester i Bergen kommune. Våre brukere er barn og deres familier. Barneverntjenesten i Bergenhus og Årstad er opptatt av å arbeide systematisk, og vi er særlig opptatt av at barnets stemme skal høres og at barnet skal medvirke. Vi er opptatt av å finne gode og trygge løsninger for barn og en av satsingsområdene våre er å involvere barnets nettverk i vårt arbeid.
Vi har til sammen 63 fagstillinger fordelt i 7 avdelinger.  Der 2 avdelinger jobber med omsorg og ettervern mens 5 av avdelingene arbeider med undersøkelse og tiltak.  
Vårt tjenestested ligger i nyoppussede moderne lokaler i Bergen sentrum og Sandviken.

Arbeidsoppgaver:

Saksbehandling etter lov om barneverntjenester.
Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid.
Student- og kollegaveiledning.
Deltakelse i tjenesten sitt utviklingsarbeid.
Noe reisevirksomhet må påregnes.
Noe ettermiddagsarbeid må påregnes. 

Kvalifikasjoner:


Treårig utdanning som barnevernspedagog eller sosionom.
Arbeidserfaring fra kommunalt barnevern. Annen relevant erfaring innen forvalting eller utredning i barnevernsarbeid kan vurderes.
God skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk.
Det er ønskelig med relevant videreutdanning eller master i barnevern.
Fremleggelse av gyldig politiattest kreves før tiltredelse.
Førerkort er nødvendig, men kan vurdere egnede kandidater uten. 

Personlige egenskaper:

Evnen til å møte barn og deres foreldre med åpenhet, ydmykhet og respekt.
Gode samarbeidsevner.
God evne til faglig refleksjon.
God arbeidskapasitet, tåle å arbeide under press med korte tidsfrister og være fleksibel.
Det kreves evne til å jobbe helhetlig og strukturert, både selvstendig og i samarbeid med andre 
Det er en forutsetning at kandidaten har forståelse for barns medvirkning, og dokumentasjonskravet som ligger til stillingen. 

Vi tilbyr:

Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver, i et kompetent og godt arbeidsmiljø. Nytilsattopplæring med mentor, og ukentlig saksoppføling fra avdelingsleder. Mulighet for faglig bistand fra jurist, og psykolog.

Høyt fokus på HMS, trygghet på arbeidsplassen og et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
 
Spørsmål kan rettes til Hallgeir Holmefjord enhetsleder ved Bergenhus og Årstad barneverntjeneste eller Suzanne Nikolaisen avdelingsleder for undersøkelse og tiltak.

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    21.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4713175
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune