• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5131, NYBORG
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4883707
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 20.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Barnets kontaktperson

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Arna og Åsane er en av fire barnevernskontor i Bergen kommune. Tjenesten har nylig flyttet inn i Familiens hus, på Nyborg - Åsamyrane 289. I Familiens hus deler barneverntjenesten lokaler med Barne- og familietjenesten. 

Barneverntjenesten er organisert i tre avdelinger for undersøkelse og hjelpetiltak og to avdelinger for omsorg og ettervern. Hver avdeling har egen avdelingsleder, hvor denne innehar faglig tyngde og ukentlig følger opp kontaktpersoner gjennom saksoppfølging og veiledning. Det er til sammen 36 barnevernfaglige stillinger, i tillegg er det ansatt jurister, psykolog, økonomer, fagkonsulent, personalrådgiver og kontorfaglige konsulenter.

Barneverntjenesten i Arna og Åsane jobber for å sikre god kvalitet i arbeidet vårt for barn og familier i vårt byområde, og vi er opptatt av at barnets stemme skal høres og at barnet skal medvirke. Vår grunnholdning er at barn er ekspert på kunnskapen om eget liv. Barneverntjenesten og Etat for barn og familie har etablert et samarbeid med Forandringsfabrikken. Barneverntjenesten i Arna og Åsane kan tilby et godt arbeidsmiljø med faglig god kompetanse.

Barnevernstjenesten i Arna og Åsane har for tiden ledig 2 faste stillinger, samt et mulig vikariat. 

Arbeidsoppgaver:

Kontaktpersoner har ansvar for å undersøke at barn og unge har det godt hjemme, og bidra til positiv endring for dem som har behov for det.
Dette innebærer: 

  • Saksbehandling etter barnevernloven
  • Arbeid med undersøkelser og tiltak i hjemmet, fosterhjem og institusjon
  • Utredning av barns omsorgssituasjon, saksfremstilling og være kommunens part i saker som fremmes for Fylkesnemnda
  • Samtaler med barn/unge og deres foresatte
  • Godkjenning og veiledning av besøkshjem og støttekontakter
  • Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid
  • Student og kollegaveiledning 

Kvalifikasjoner:

  • Det kreves bachelor i sosialt arbeid, sosionom eller barnevernspedagog. Søkere med master i barnevern med annen fagbakgrunn i bachelorgraden kan også bli vurdert.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Krav om fremvist politiattest
  • Førerkort er nødvendig 

For stillingen ellers er det ønskelig med:

  • Relevant videreutdanning er en fordel
  • Erfaring fra kommunal barnevernstjeneste vil bli vektlagt
  • Evne til systematisk og effektivt arbeid vektlegges
  • Evne og vilje til fleksibilitet
  • Kjennskap til klientsystemet Familia

    Personlige egenskaper:

    Personlig egnethet vil bli vektlagt.  Vi ser etter deg som:

    • Har evne til møte barn og deres foreldre med åpenhet, ydmykhet og respekt
    • Har gode samarbeidsevner
    • Har god evne til faglig refleksjon
    • Har god arbeidskapasitet
    • Tåler å arbeide under press med korte tidsfrister
    • Bidrar til et godt arbeidsmiljø
    • Har evne til å jobbe helhetlig og strukturert, både selvstendig og i samarbeid med andre
    • Det er en forutsetning at du har forståelse for barns medvirkning, og dokumentasjonskravet som ligger i stillingen

    Vi tilbyr:

    • Arbeid i team og selvstendig arbeid
    • Direktekontakt med barn, unge og deres familier
    • Å være viktig i noens liv
    • Å bidra til å beskytte barn og unge i samfunnet
    • Å få jobbe i et barnevern som er involvert i mange spennende utviklingsprosjekt 
    • Faglig utvikling i et kompetent, engasjert og godt arbeidsmiljø
    • God pensjonsordning, og ulykkes- og gruppelivsforsikring
    • Varierte og kjekke arbeidsoppgaver
    • En variert arbeidshverdag med spennende utfordringer
    • Fleksibel arbeidstid
    • Mulighet for videreutdanning
    • Bruk av tjenestebiler i arbeidsrelaterte oppdrag

    Noe reisevirksomhet må påregnes

    Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt offentlig søkerliste, jf. Offentleglova § 25.

     

    • Bedrift
      Bergen kommune
    • Søknadsfrist
      04.12.2022
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      5131, NYBORG
      BERGEN
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      4883707
    • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
    • Oppdatert 20.11.2022