• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5131, NYBORG
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4711276
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Barnets kontaktperson

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Arna og Åsane er en av fire barnevernskontor i Bergen kommune. Tjenesten har nylig flyttet inn i Familiens hus, på Nyborg - Åsamyrane 289. I Familiens hus deler barneverntjenesten lokaler med Barne- og familietjenesten. 

Barneverntjenesten er organisert i tre avdelinger for undersøkelse og hjelpetiltak og to avdelinger for omsorg og ettervern. Hver avdeling har egen avdelingsleder, hvor denne innehar faglig tyngde og ukentlig følger opp kontaktpersoner gjennom saksoppfølging og veiledning. Det er til sammen 36 barnevernfaglige stillinger, i tillegg er det ansatt jurister, psykolog, økonomer, fagkonsulent, personalrådgiver og kontorfaglige konsulenter.

Barneverntjenesten i Arna og Åsane jobber for å sikre god kvalitet i arbeidet vårt for barn og familier i vårt byområde, og vi er opptatt av at barnets stemme skal høres og at barnet skal medvirke. Vår grunnholdning er at barn er ekspert på kunnskapen om eget liv. Barneverntjenesten og Etat for barn og familie har etablert et samarbeid med Forandringsfabrikken. Barneverntjenesten i Arna og Åsane kan tilby et godt arbeidsmiljø med faglig god kompetanse.

Arbeidsoppgaver:

Kontaktpersoner har ansvar for å undersøke at barn og unge har det godt hjemme, og bidra til positiv endring for dem som har behov for det.
Dette innebærer: 

  • Saksbehandling etter barnevernloven
  • Arbeid med mottak, undersøkelser og tiltak i hjemmet, fosterhjem og institusjon
  • Utredning av barns omsorgssituasjon, saksfremstilling og være kommunens part i saker som fremmes for Fylkesnemnda
  • Samtaler med barn/unge og deres foresatte
  • Godkjenning og veiledning av besøkshjem og støttekontakter
  • Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid
  • Student og kollegaveiledning 

Kvalifikasjoner:

  • Det kreves bachelor i sosialt arbeid, sosionom eller barnevernspedagog. Søkere med master i barnevern og annen fagbakgrunn i bachelorgraden kan også bli vurdert.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Krav om politiattest
  • Førerkort er nødvendig 

For stillingen ellers er det ønskelig med:

  • Relevant videreutdanning er en fordel
  • Barnevernfaglig erfaring
  • Evne til systematisk og effektivt arbeid vektlegges
  • Evne og vilje til fleksibilitet
  • Kjennskap til klientsystemet Familia

Personlige egenskaper:

Personlig egnethet vil bli vektlagt.  Vi ser etter deg som:

  • Kan bære verdiene åpenhet, ydmykhet, medbestemmelse og kjærlighet
  • Ser styrker og utfordringer i dem du skal samarbeide med
  • Er modig og tør å ta kloke avgjørelser
  • Liker å samarbeide med barn og deres foreldre, samarbeidspartnere og kollegaer
  • Er ansvarsbevisst og selvstendig
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Er engasjert og serviceinnstilt
  • Tåler å arbeide under press med korte tidsfrister
  • Forstår viktigheten av skriftlig dokumentasjon av barnas historie

Vi tilbyr:

  • Arbeid i team og selvstendig arbeid
  • Direktekontakt med barn, unge og deres familier
  • Å være viktig i noens liv
  • Å bidra til å beskytte barn og unge i samfunnet
  • Å få jobbe i et barnevern som er involvert i mange spennende utviklingsprosjekt 
  • Faglig utvikling i et kompetent, engasjert og godt arbeidsmiljø
  • God pensjonsordning, og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • Varierte og kjekke arbeidsoppgaver
  • En variert arbeidshverdag med spennende utfordringer
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet for videreutdanning
  • Bruk av tjenestebiler i arbeidsrelaterte oppdrag

Noe reisevirksomhet må påregnes

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt offentlig søkerliste, jf. Offentleglova § 25.

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5131, NYBORG
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4711276
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune