• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5131, NYBORG
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4622949
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 15.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Barnets kontaktperson

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Arna og Åsane er en av fire barnevernskontor i Bergen kommune. Tjenesten har nylig flyttet inn i Familiens hus, på Nyborg - Åsamyrane 289. I Familiens hus deler barneverntjenesten lokasjon med Barne- og familietjenesten. 

Barneverntjenesten er organisert i tre avdelinger for undersøkelse og hjelpetiltak og to avdelinger for omsorg og ettervern. Hver avdeling har egen avdelingsleder, hvor denne innehar faglig tyngde og ukentlig følger opp kontaktpersoner gjennom saksoppfølging og veiledning. Det er til sammen 36 barnevernfaglige stillinger, i tillegg er det ansatt jurister, psykolog, økonomer, fagkonsulent, personalrådgiver og merkantile konsulenter.

Barneverntjenesten i Arna og Åsane jobber for å sikre god kvalitet i arbeidet vårt for barn og familier i vårt byområde, og vi er opptatt av at barnets stemme skal høres og at barnet skal medvirke. Vår grunnholdning er at barn er ekspert på kunnskapen om eget liv. Barneverntjenesten og Etat for barn og familie har etablert et samarbeid med Forandringsfabrikken. Barneverntjenesten i Arna og Åsane kan tilby et godt arbeidsmiljø med faglig god kompetanse.

Arbeidsoppgaver:

Kontaktpersoner har ansvar for å undersøke at barn og unge har det godt hjemme, og bidra til positiv endring for dem som har behov for det.
Dette innebærer: 

  • Saksbehandling etter barnevernloven
  • Arbeid med mottak, undersøkelser og tiltak i hjemmet, fosterhjem og institusjon
  • Utredning av barns omsorgssituasjon, saksfremstilling og være kommunens part i saker som fremmes for Fylkesnemnda
  • Samtaler med barn/unge og deres foresatte
  • Godkjenning og veiledning av besøkshjem og støttekontakter
  • Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid
  • Student og kollegaveiledning 

Kvalifikasjoner:

  • Det kreves bachelor i sosialt arbeid, sosionom eller barnevernspedagog. Søkere med master i barnevern  og annen fagbakgrunn i bachelorgraden kan også bli vurdert. Studenter med kommende bachelorgrad i sosialt arbeid eller barnevernspedagog sommeren 2022, kan også bli vurdert. 

For stillingen ellers:

  • Relevant videreutdanning er en fordel
  • Det er ønskelig med barnevernfaglig erfaring
  • Det forventes vilje til fleksible løsninger
  • Evne til systematisk og effektivt arbeid vektlegges
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne 
  • Kjennskap til klientsystemet Familia er ønskelig 
  • Krav om politiattest
  • Førerkort er nødvendig 
  • Beherske norsk muntlig og skriftlig 

Personlige egenskaper:

Personlig egnethet vil bli vektlagt.  Vi ser ser etter deg som:

  • Kan bære verdiene åpenhet, ydmykhet, medbestemmelse og kjærlighet
  • Ser styrker og utfordringer i dem du skal samarbeide med
  • Er modig og tør å ta kloke avgjørelser
  • Liker å samarbeide med barn og deres foreldre, samarbeidspartnere og kollegaer
  • Er ansvarsbevisst og selvstendig
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Er engasjert og serviceinnstilt
  • Tåler å arbeide under press med korte tidsfrister
  • Forstår viktigheten av skriftlig dokumentasjon av barnas historie

Vi tilbyr:

  • Arbeid i team og selvstendig arbeid
  • Direktekontakt med barn, unge og deres familier
  • Å være viktig i noens liv
  • Å bidra til å beskytte barn og unge i samfunnet
  • Å få jobbe i et barnevern som er involvert i mange spennende utviklingsprosjekt 
  • Faglig utvikling i et kompetent, engasjert og godt arbeidsmiljø
  • God pensjonsordning, og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • Varierte og kjekke arbeidsoppgaver
  • En variert arbeidshverdag med spennende utfordringer
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet for videreutdanning

Noe reisevirksomhet må påregnes

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt offentlig søkerliste, jf. Offentleglova § 25.

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5131, NYBORG
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4622949
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 15.05.2022