Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Barne- og ungdomsarbeider

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Ranheim skole er det fra og med 1. august 2022 ledig tre faste 50 prosent stillinger som barne- og ungdomsarbeider tilknyttet skolens SFO-drift.

Ranheim skole er en fleksibel barneskole på østsiden av Trondheim hvor det er plass til 700 elever. 250 barn har SFO-plass. Ranheim skole har 70 ansatte med variert utdanning og bakgrunn. 

Skolen har en flott beliggenhet ved sjøen og Ladestien. Tett tilknyttet skolen finnes også Ranheim idrettsanlegg.

Bygget er funksjonelt utformet med moderne digitale løsninger. Arealene er varierte og fleksible, og gir gode muligheter for tilpasset opplæring og sambruk.

Ansatte er organisert i team på trinn og SFO-baser, der de samarbeider tett om alle oppgaver og tar felles ansvar for barna.  

Arbeidsoppgaver:

  • Støtte og inspirere barn i deres læring, lek og daglig aktivitet i SFO
  • Lede barnegrupper i organiserte, tilrettelagte og egeninitierte aktiviteter i SFO
  • Praktiske oppgaver i den daglige driften i SFO
  • Delta på ukentlig personalmøte og planleggingsdager for å planlegge og utvikle SFO-tilbudet

Kvalifikasjoner:

  • Fagbrev i barne- og ungdomsarbeiderfaget
  • Ønskelig med kompetanse/erfaring/interesse innen musikk, dans og drama
  • Ønskelig med kompetanse og/eller erfaring fra arbeid med barn med emosjonelle og sosiale vansker
  • Ønskelig med kompetanse og/eller erfaring innen ASK

Personlige egenskaper:

  • Gode evner innen relasjonsbygging
  • Utviklingsorientert og nysgjerrig
  • Strukturert, positiv, løsningsorientert og fleksibel
  • Gode samarbeidsevner
  • Engasjement for SFO som arena for barns fritid

Vi tilbyr:

  • Et godt, åpent og inkluderende arbeidsmiljø, preget av samarbeid og profesjonalitet
  • Kunnskapsrike og engasjerte kollegaer med fokus på utvikling
  • Deltakelse i skolens utviklingsområder
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler