Detaljer

  • Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    17.08.2020
  • Sted:
    KJELLER
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    KJELLER
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3021797
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret

Avtaleforvalter i kategori sanitet- og basemateriell

Det er nå ledig en spennende stilling som avtaleforvalter i kategori Sanitet- og basemateriell, med hovedfokus på baseportefølje, i Forsvarets logistikkorganisasjon, avdeling Strategiske Anskaffelser. Strategiske anskaffelser har hovedansvar for gjennomføring av anskaffelsesprosesser for driftsanskaffelser og implementering og forvaltning av inngåtte kontrakter og rammeavtaler. 

Kategorien har hovedansvar for kontraktene og avtalene knyttet til basemateriell til Forsvaret og Forsvarsektoren. Som avtaleforvalter vil du ha ansvar for å forvalte avtaler innen kategoriområdet samt gjennomføre implementering og oppfølgning av inngåtte avtaler internt i Forsvaret og eksternt mot leverandører. 

Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO), har ansvar for innkjøp, etterforsyning og vedlikehold av materiell til Forsvaret. FLO har i overkant av 1 900 ansatte og gjennomfører anskaffelser for ca. 13 MRD årlig. FLO er en kompetansebedrift og de ansatte er blant annet offiserer, ingeniører, økonomer, jurister, prosjektledere og teknisk personell.

Tjenestested Kjeller. Det er politisk besluttet at Kjeller base skal legges ned, og skifte av tjenestested må påregnes.

Arbeidsoppgaver
  • Forvaltning av avtaler innen eget kategoriområde
  • Være bidragsyter til tverrfaglige kategoriteam og utvikling av disse
  • Gjennomføre jevnlig dialog og oppfølging med leverandører/interne kunder for å identifisere forbedringsområder knyttet til prosess
  • Tydeliggjøre og kvalitetssikre leverandørens ansvar for rapportering og kvalitetsforbedringer
  • Måle og følge opp overholdelse av kontraktsvilkår og gjennomføre tverrfaglig leverandørevalueringer og iverksette relevante tiltak
  • Sikre teknisk og operasjonell implementering av inngåtte avtaler                 

Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning på bachelor nivå innen relevant fagområde som økonomi, innkjøp eller logistikk. Fortrinnsvis økonomi. Relevant erfaring på minimum 6 år fra roller nevnt ovenfor kan i noe grad oppveie for kravet til utdanning på bachelornivå
  • Minimum 1 års relevant erfaring. Med relevant erfaring menes arbeidserfaring fra innkjøp, leverandøroppfølgning eller salg mot bedriftsmarkedet
  • Flytende norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne, god engelsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Søker kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig/NATO Secret

    Ønskede kvalifikasjoner:
  • Det er ønskelig med utdanning på masternivå innen relevant fagområde
  • Erfaring fra avtaleforvaltning eller leverandøroppfølging
  • God forståelse for økonomi og prisoptimalisering
  • Erfaring fra analyse og rapportering av nøkkeltall
  • God bruker av MS Office og ERP-systemer (F eks SAP)
  • Erfaring fra bransjen i hovedansvarsområdet   
Personlige egenskaper
  • Ansvarlig - service- og resultatorientert, tør å utfordre, høy samarbeidsevne
  • Handlekraftig - tar ansvar for egen portefølje, og har høy gjennomføringsevne
  • Endringsvillig - er fleksibel og evner raskt å ta på deg nye oppgaver også utenfor eget ansvarsområde
  • Analytisk - evner å se helheten og løse problemer Kommuniserende - er tydelig både muntlig og skriftlig, innbyr til dialog og samarbeider godt
Vi tilbyr
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Gode pensjons- og velferdsordninger, med mulighet for trening i arbeidstiden
  • Fleksibel arbeidstid
  • Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ som Seniorkonsulent kode SKO 1363, lønnstrinn 60-70, kr 532 300 – 640 200 brutto per år.
    Det trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.