Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Avtaleforvalter

Offentlig forvaltning

Har du lyst på en meningsfull jobb hvor du virkelig får brukt både hodet og hjertet? 

Vi er på jakt etter en engasjert, strukturert og løsningsorientert medarbeider til en fast stilling som avtaleforvalter ved vårt hovedkontor i Vadsø. 

Sykehusinnkjøp HF er en av Norges største virksomheter innen offentlige anskaffelser. Sykehusinnkjøp HF har ca. 330 medarbeidere i hele landet. Som en ledende offentlig innkjøpsvirksomhet, vil dette gi ytterligere muligheter for vekst og faglig utvikling gjennom samarbeid og erfaringsutveksling med kollegaer rundt omkring i landet.

Trives du med struktur og detaljer, og liker å ta ansvar i arbeidshverdagen, kan dette være stillingen for deg. Det er viktig at du har evne til å lede og gjennomføre avtaleforvaltning selvstendig, og ta grep der du ser det er nødvendig. Vi ønsker oss også en medarbeider med godt humør som bidrar til kompetansedeling i foretaket, og som trives i en organisasjon i endring. 

Som avtaleforvalter vil du inngå i en nasjonal avdeling bestående av kolleger over hele landet. Arbeidsoppgavene består i stor del å følge opp egen portefølje med avtaler, endrings- og avvikshåndtering på disse. Du vil få ansvaret for å følge opp leverandører, og du vil jobbe med å vedlikeholde og oppdatere informasjon om avtalene i sykehusenes systemer. Bistand til implementering av nye avtaler er også en del av arbeidshverdagen. Du vil arbeide tett med prosjektledere, brukermiljøer på sykehusene, eksterne interessenter og leverandører.

Stillingen er plassert i avdeling avtaleforvaltning i divisjon for støttetjenester og administrative kjøp, som omfatter avtaler innen innkjøpskategoriene: bygg og eiendomsdrift, administrasjon og HR .

Vår visjon er: Sykehusinnkjøp HF leverer den beste avtalen for helseforetakene. Hver gang!  

Våre verdier er:

  • nytenkende
  • kunnskapsrik
  • engasjert
  • profesjonell

Dette skal ligge til grunn for alt vi gjør i Sykehusinnkjøp HF, og det er viktig at du kan identifisere deg med og jobbe etter disse verdiene.   

Les mer om hvordan det er å jobbe hos oss på våre nettsider.

Kvalifikasjoner:

Vi leter etter en person som samarbeider godt og som bygger sterke nettverk både internt og eksternt. Du jobber analytisk, strukturert og nøyaktig, og du trives både når du arbeider selvstendig og i team – også i et tverrfaglig miljø. Vi setter pris på at du møter utfordringer med en positiv og løsningsorientert holdning, og at du bidrar aktivt til et godt og inkluderende arbeidsmiljø. Vi ønsker oss en tydelig kommunikator, og personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Personlige egenskaper:

  • Et ledende fagmiljø der faglig kunnskap, kvalitet og etikk er i fokus
  • Utfordrende og utviklende oppgaver i et selskap i vekst og endring
  • Betingelser etter avtale og kvalifikasjoner 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksitidsavtale 
  • Trening i arbeidstiden
  • Ordning for hjemmekontor

Vi tilbyr:

Søkere som vurderes som mest kvalifiserte, blir innkalt til intervju. Vi benytter vanligvis arbeidspsykologiske testverktøy og har to intervjurunder i tillegg til sjekk av attester og referanser. 

Alle søkere får tilbakemelding på søknaden sin, uavhengig av utfallet. Sykehusinnkjøp HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg, må du grunngi dette i søknaden. Du vil bli kontaktet dersom ønsket ikke innvilges, og får anledning til å trekke søknaden, jf. offentleglova § 25.