Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Avdelingssjef Eiendomsdrift

Offentlig forvaltning

Er du motivert for å lede et bredt fagmiljø som skal sikre god drift og utvikling av sykehusets eiendomstjenester?

Sykehuset Innlandet HF leverer spesialisthelsetjenester til innbyggerne i Innlandet. Avdeling Eiendomsdrift har ansvar for drift og vedlikehold av bygningsmassen og teknisk infrastruktur i hele helseforetaket. I divisjon Eiendom og internservice (EIS) vektlegges samarbeid mellom de ulike fagmiljøene, evnen til å bistå hverandre med kompetanse på tvers og et felles ansvar for divisjonens servicegrad. Nå søker vi en strategisk og utviklingsorientert avdelingssjef for eiendomsdrift. Stillingen byr på varierte, spennende og utfordrende arbeidsoppgaver.

Avdeling for eiendomsdrift er en av 7 avdelinger i EIS. Avdelingen har 102 medarbeidere og et årlig budsjett på ca. 250 millioner kroner. Avdelingens ledergruppe består av avdelingssjef og 8 driftssjefer/seksjonsledere som rapporterer til avdelingssjefen.

Som avdelingssjef har du det overordnede ansvaret for utvikling av avdelingen, avdelingens driftsresultat, økonomi og personal. Du har en sentral rolle i å sikre trygg, effektiv og bærekraftig drift og vedlikehold av sykehusets eiendommer. Videre er det viktig at bygningsmasse, tekniske installasjoner og støttetjenester fungerer optimalt for pasientbehandling, arbeidsmiljø og økonomi. Du vil lede et bredt fagmiljø med god kompetanse, og bidra til å utvikle eiendomstjenestene i takt med framtidens behov.

Avdelingssjefen rapporterer til divisjonsdirektør og inngår i direktørens ledergruppe. Avdelingssjefen har en svært viktig rolle i divisjonens lederlinje, og rollen krever erfaring, stort engasjement og mye samhandling. Er du en fremtidsrettet, synlig og inkluderende leder som trives i et hektisk og produktivt miljø, da kan dette være jobben for deg. Personlige lederegenskaper er viktig for å lykkes som avdelingssjef, og vil derfor bli vektlagt i rekrutteringsprosessen.

Kvalifikasjoner:

  • Må ha høyere relevant utdanning innen tekniske fag, eiendomsdrift eller tilsvarende
  • Må ha ledererfaring, gjerne fra tilsvarende fagområde
  • Bør ha erfaring fra forvaltning, drift eller prosjekter innen relevante fagområder
  • Bør ha erfaring fra endringsprosesser
  • God økonomisk forståelse og erfaring med anskaffelser og kontrakt- og resultatoppfølging
  • Kjennskap til relevant lovverk innen bygg, SHA/HMS og tekniske anlegg
  • Ønskelig med kompetanse innen energioptimalisering, miljø og bærekraft Må beherske norsk skriftlig og muntlig, herunder god evne til å utarbeide skriftlige anbefalinger

Personlige egenskaper:

  • Tydelig og trygg leder som evner å engasjere og motivere egne medarbeidere
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Strukturert og handlekraftig, med god gjennomføringsevne
  • Evne til å se helhet og prioritere Løsningsorientert og utviklingsfokusert

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • En utfordrende og meningsfylt lederrolle i et samfunnsoppdrag av stor betydning
  • Et tverrfaglig og kompetent arbeidsmiljø
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Fleksibel arbeidshverdag
  • Lønn etter avtale

Ønskelig med tiltredelse senest 1. mai 2026.