• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5108, HORDVIK
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5974275
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Avdelingsleder ved Tellevik bofellesskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Åsane er en bydelsomfattende enhet fordelt på 13 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten ønsker å være en attraktiv arbeidsplass med engasjerte og myndiggjorte medarbeidere. 

 

Tellevik bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til fem utviklingshemmede i alderen 47 til 64 år, med ulik grad av utviklingshemming og hjelpebehov. Det er en stabil personalgruppe med godt arbeidsmiljø. Vårt faglige arbeid er blant annet knyttet til daglige pleie- og omsorgsoppgave og psykiske lidelser.

 

Vi søker en avdelingsleder med erfaring som leder, som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som avdelingsleder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling igjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.


Stillingen har arbeidstid på dagtid med 37,5 timer/uke (fleksitid)

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i vernepleie eller sykepleie
  • Fordel med relevant videreutdanning innen ledelse og administrasjon
  • Ønskelig med ledererfaring fra lignende tjeneste.
  • Ønskelig med erfaring fra beslutningsprosesser
  • Kunne vise til gode planlegging- og gjennomføringsevner
  • Kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten som AML, HTA, Helse og omsorgstjenesteloven kap. 9, pasient og brukerrettighetsloven kap. 4A og tvungen psykisk helsevern tillegges vekt.
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning
  • God kjennskap til turnusarbeid og turnusplanlegging
  • Ønskelig med økonomikunnskaper
  • Gode veiledningsferdigheter
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
  • Det er påkrevd med gyldig politiattest ved ansettelse
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk

Personlige egenskaper:

  • Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
  • Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
  • Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
  • Du har evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister
  • Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelse
  • Du kan vise til gode samarbeidsevne
  • Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
  • Du kommuniserer tydelige forventninger, gir tilbakemeldinger og anerkjennelse til den som fortjener det
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt i vurderingen av søker

Vi tilbyr:

  • Varierte utfordringer i en engasjert og positiv personalgruppe med fokus på samarbeid og tverrfaglighet i og mellom bofellesskapene i enheten
  • Et arbeidsmiljø med fokus på trivsel og et spennende faglig miljø med rom for å bruke flere sider av seg selv
  • Gode muligheter for personlig utvikling, blant annet igjennom egne interne lederutviklingsprogram
  • Lederoppfølging og ledernettverk
  • God opplæring
  • Lønn iht tariffavtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5108, HORDVIK
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5974275
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune