• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    03.02.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5228, NESTTUN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3387032
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 20.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder ved Lilletveit bofellesskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Fana og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med 400 årsverk fordelt på 24 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune.

Lilletveitveien bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester for psykisk utviklingshemmede voksne og unge voksne med omfattende hjelpebehov. Bofelleskapet ligger idyllisk til parallelt med Elvenesveien på Nesttun.

Vi søker en avdelingsleder som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som avdelingsleder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling igjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise
gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.  
 
Stillingen har arbeidstid på dagtid med 37,5 timer/uke (fleksitid)

Arbeidsoppgaver
  • Overordnet ansvar for den daglige driften av bofellesskapet
  • Ansvar for daglig drift av bofellesskapet innenfor gitte rammer og budsjett
  • Sikre at overordnede mål for tjenesteområde iverksettes med resultatoppfølging  
  • Lede, kvalitetssikre og utvikle det faglige arbeidet i bofellesskapet
  • Sikre effektiv drift og tjenesteproduksjon av høy kvalitet i bofellesskapet
  • Lede, veilede og følge opp personalgruppen, samt iverksette og følge opp ulike faglige tiltak
  • Bidra til å skape gode holdninger og god etisk refleksjon
  • Legge til rette for å sikre et godt samarbeid med kolleger, personal, pårørende og andre samarbeidsparter
  • Ansvar for HMS og internkontroll
  • Andre delegerte arbeidsoppgaver fra enhetsleder
Kvalifikasjoner
  • Bachelor innenfor helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning eller pedagogikk, fortrinnsvis vernepleier eller sykepleier
  • Fordel med relevant videreutdanning innen ledelse og administrasjon
  • Ønskelig med ledererfaring
  • Videreutdanning innen veiledning tillegges vekt
  • Ønskelig med erfaring fra beslutningsprosesser
  • Kunne vise til gode planlegging- og gjennomføringsevner 
  • Kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten som AML, HTA, Helse og omsorgstjenesteloven kap. 9 og pasient og brukerrettighetslovens kap. 4A
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning
  • God kjennskap til turnusarbeid og turnusplanlegging
  • Ønskelig med økonomikunnskaper
  • Gode veiledningsferdigheter
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
Personlige egenskaper
  • Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk 
  • Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
  • Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
  • Du har evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister
  • Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelse
  • Du kan vise til gode samarbeidsevne
  • Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon. 
  • Stillingens omfang krever god psykisk helse
  • Du kommuniserer tydelige forventninger, gir tilbakemeldinger og anerkjennelse til den som fortjener det
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt i vurderingen av søkerne

Vi tilbyr
  • Varierte utfordringer i en engasjert og positiv personalgruppe med fokus på samarbeid og tverrfaglighet i og mellom bofellesskapene i enheten
  • Et arbeidsmiljø med fokus på trivsel og et spennende faglig miljø med rom for å bruke flere sider av seg selv
  • Gode muligheter for personlig utvikling, blant annet igjennom egne interne lederutviklingsprogram
  • Lederoppfølging og ledernettverk
  • God opplæring
  • Lønn iht tariff for avdelingsleder bofellesskap med 25 – 40,99 årsverk: Kr  617 500
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    03.02.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5228, NESTTUN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3387032
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 20.01.2021