Detaljer

  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    21.01.2021
  • Sted:
    Molde
  • Stillingsfunksjon:
    Fast Stilling
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    Møre og Romsdal
  • Arbeidssted:
    Molde
  • Land:
    NORGE
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3344389
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune

Avdelingsleder utvikling og forvaltning

Stillingstype

Vi har ledig 100 % fast stilling som avdelingsleder utvikling og forvaltning. 

Beskrivelse av arbeidssted

Molde bydrift er en kompetanseenhet og tjenesteleverandør innenfor tjenesteområdene veg, park, parkering og verksted. Enheten har 30 faste ansatte og består av utvikling- og forvaltningsavdelingen og driftsavdelingen.  

Enheten søker nå etter ny leder for utvikling og forvaltningsavdelingen. Vi ser etter en avdelingsleder som vil skape en fremtidsrettet og offensiv kommune. Avdelingsleder vil få ansvar for utvikling og forvaltning av tjenesteområdene veg, park og parkering. Avdelingen skal jobbe med offentlig forvaltning, prosjektoppfølging og utarbeidelse av planverk. 

Hovedoppgaver

  • Økonomi og personalansvar
  • Lede og utvikle avdelingen
  • Lede og veilede i prosesser, prosjekter og planarbeid
  • Bidra aktivt i prosesser som gir utvikling gjennom samhandling

 Kvalifikasjoner

Vi søker en medarbeider med bred erfaring fra driftsledelse, med kompetanse innen våre tjenesteområder.

  • Relevant universitets- eller høyskoleutdanning
  • Kompetanse som sivilingeniør eller bachelor i ingeniørfag, trafikkfag eller tilsvarende 
  • Ledererfaring fra offentlig sektor kan være en fordel, men ikke absolutt
  • God evne til kommunikasjon, samarbeid og personalledelse
  • Digital kompetanse
  • Erfaringskompetanse kan kompensere for formalkompetanse

Du:

  • Er resultatorientert, tydelig og handlekraftig
  • Er en synlig leder som involverer, motiverer og tilrettelegger for felles innsats
  • Tenker helhet og på tvers av sektorer og fag
  • Takler ansvar, høyt tempo og er innovativ
  • Evner å prioritere, strukturere og systematisere

Personlige egenskaper vektlegges

Vi tilbyr

  • En lederstilling med forvaltningsansvar for kommunens offentlige rom 
  • Ansvar og utviklingsoppgaver som utfordrer og motiverer deg som leder og fagperson
  • Godt arbeidsmiljø med  dyktige og engasjerte medarbeidere
  • Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale

Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med til arbeidsgiver ved evt intervju.

Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.