Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tønsberg kommune

Avdelingsleder til Nes sykehjem i 100% fast stilling

Offentlig forvaltning

Nå er vi på søken etter deg  som  ønsker å bli endel av lederteamet vårt på Nes sykehjem! 

Nes sykehjem er et av 4 kommunale sykehjem i Tønsberg kommune, vi ligger nydelig til nær sjøen bare noen få kilometer fra Tønsberg sentrum. Sykehjemmet har 76 institusjonsplasser i tillegg til et dagsenter for personer med demens. Sykehjemmet har egen lege i 100% stilling i tillegg til  fagutviklingssykepleier som også jobber 100%. Vi  jobber systematisk med fag, kvalitet og utvikling, og er svært opptatt av å gi gode tjenester for de som bor hos oss. I tillegg er vi  opptatt av å ha et godt samarbeid med pårørende. Vi vil være et sykehjem hvor det er godt å bo, godt å være pårørende og godt å jobbe! Tønsberg kommune har siden 2015 vært pilot som pasient og brukersikker kommune i det nasjonale pasientsikkerhetsprogrammet "I trygge hender".                 

For å få et sykjehjem til å være bra for alle, så trenger vi engasjerte og faglig dyktig ansatte, vi har mange av dem idag - og nå trenger vi altså en til! Som leder har man en svært viktig rolle i dette arbeidet , og nå er vi på jakt etter deg som ønsker å bidra til akkurat dette! Vi trenger deg som brenner for eldreomsorgen - deg som ser på ledelse som et eget fag - ja, deg som vil være med å forbedre og forme morgendagens eldreomsorg. 

Du som leder vil få ansvaret for to avdelinger med langtid, og en korttidsavdeling,  i tillegg til et dagsenter for demens. 

Hovedarbeidsoppgaver

  • Ha personalansvar for ansatte i sine avdelinger
  • Arbeide aktivt med avdelingens arbeidsmiljø 
  • Utforme og iverksette tiltak i avdelingene i samsvar med vedtatte mål for sykehjemmet
  • Ha fokus på økt nærvær og sykefraværsoppfølging
  • Organisere, lede og delta i utviklingsprosjekter 
  • Budsjettansvar for sine avdelinger
  • Administrative oppgaver tilknyttet drift, økonomi,kvalitetssystem, personal og lønnssystemer
  • Journalansvar 

Kvalifikasjonskrav

  • Norsk autorisasjon som sykepleier med tilhørende språkkrav
  • Fullført eller påbegynt utdanning i ledelse 
  • God kunnskap om demens  
  • Gode digitale ferdigheter
  • Interesse for fagutvikling, kvalitet og veiledning

Ønskede kvalifikasjonskrav

  • Ledererfaring
  • Kjennskap til Gat, Cosdoc, Visma og Websak 
  • Erfaring med pasientsikkerhet og forbedringsarbeid

Personlige egenskaper

  • Være trygg og tydelig i lederrollen
  • Ha gode kommunikasjonsferdigheter
  • Positiv og endringsvillig
  • Evne til å tenke helhetlig, og se hele sykehjemmet som en helhet
  • Være en selvstendig pådriver i forhold til utviklingsarbeid
  • Utøve et godt medarbeiderskap, være en positiv miljøskaper
  • Gode samarbeidsevner, men også god på å jobbe selvstendig 
  • Være fleksibel, kreativ og ha evne til nytenkning
  • Beslutningsdyktig og lojal
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt

Vi tilbyr:

  • Et godt arbeidsmiljø preget av mye glede og godt humør
  • God medbestemmelse
  • Mulighet for personlig utvikling
  • Dyktige og engasjerte ansatte og kollegaer 
  • Kompetanseheving i forbedringsarbeid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Dagarbeid, 37,5t/uke
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale 
  • Gyldig politiattest må fremvises ved oppstart