• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    27.06.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5035, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5766656
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder til Avdeling for tjenestekoordinering

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å forme den nye enheten for forvaltning og tjenestekoordinering i Etat for tjenester til utviklingshemmede? Da bør du søke på vår ledige stilling som avdelingsleder til avdeling for tjenestekoordinering.

Enhet for forvaltning og tjenestekoordinering er en byomfattende enhet i Etat for tjenester til utviklingshemmende. Enheten er opprettet 1. januar 2024 i forbindelse med omorganisering av etaten og består av tre avdelinger:

  • Avdeling for forvaltning
  • Avdeling for tjenestekoordinering
  • Avdeling for støttekontakt og weekendhjem

Avdeling for tjenestekoordinering har ansvar for: 

  • Koordinering av det samlede velferdstjenestetilbudet til brukere med diagnosen psykisk utviklingshemming, herunder ha oversikt over og bidra aktivt til å ivareta kommunens ansvar for oppfølging og tilrettelegging rundt brukeren. Sikre nødvendig informasjon til bruker/verge og helhetlig veiledning om tjenestetilbudet.
  • Koordinerer arbeidet med IP og ansvarsgrupper.
  • Iverksetting av tjenestene støttekontakt og timeavlastere
  • Veiledning og støtte til bruker i dagligdagse gjøremål

Avdelingen har 12 årsverk og har 13 dedikerte og erfarne ansatte med høyskoleutdannelse og tverrfaglig kompetanse. Vi har et sterkt fagmiljø og et godt sosialt fellesskap blant de ansatte. Vi holder til i moderne og godt tilrettelagte kontorlokaler på Bontelabo.

Vi søker en avdelingsleder som har erfaring med ledelse av medarbeidere og som har kjennskap til brukergruppen psykisk utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert og du ønsker å ta ansvar for at vi har god kvalitet i tjenestene avdelingen leverer. Som leder er du god til å kommunisere og opptatt av å skape tillit. Du legger til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon og skaper sammen med kollegaene dine en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du må ha gode samarbeidsevner og ha god system-/organisasjonsforståelse, samt ha erfaring med forbedring og utviklingsarbeid. Du må ha gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater, og sikre at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.

Som avdelingsleder inngår du i enhetsleder sin ledergruppe sammen med de andre avdelingslederne i enheten. Som avdelingsleder har du tilgang til etatens rådgivere innen fag, personal og økonomi, samt andre støttefunksjoner.

 

Kvalifikasjoner:

  • Treårig helse- og sosialfaglig utdanning på høyskole- eller universitetsnivå.
  • Erfaring med ledelse av medarbeidere
  • Relevant arbeidserfaring fra helse -og sosialområdet
  • Erfaring fra arbeid med koordinering av tjenester, individuell plan og koordinatoroppdrag
  • Erfaring fra beslutningsprosesser og endringsprosesser
  • Erfaring fra forbedrings- og utviklingsarbeid
  • Formell lederutdanning eller videreutdanning i ledelse er en fordel
  • Fordel med kjennskap til arbeid og struktur i større organisasjoner
  • Gode samarbeids -og kommunikasjonsferdigheter
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Søkere utenfor Norden må ha bestått B2 test
  • God forståelse for IKT- systemer
  • Personlig egnethet er et krav og vil vektlegges særlig

Personlige egenskaper:

  • Faglig engasjement
  • Målrettet og strukturert arbeidsform
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
  • Evne til å delegere arbeidsoppgaver
  • Fleksibilitet og evne til omstilling og nytenkning
  • Humor og raushet

Vi tilbyr:

  • Spennende, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Høyt faglig nivå
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Et godt lederteam som støtteapparat
  • Fleksibel arbeidstid
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    27.06.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5035, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5766656
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune