• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5022, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6175995
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Avdelingsleder - Styring og system

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen byarkiv er Bergen kommunes arkivmyndighet og bevaringsinstitusjon. Vårt oppdrag er å sikre at Bergen kommune har en forsvarlig og etterrettelig behandling av dokumentasjon og arkiv i tråd med gjeldende lovkrav – en forvaltning som i hovedsak er digital. Byarkivet skal også levere gode og effektive tjenester på historiske arkiv og arkivdata til alle våre brukere. Vi satser på digitale løsninger og fellestjenester, samtidig som vi tilbyr tjenester for de ca. 40 km med papirarkiv i våre magasiner.

For å lykkes med dette søker vi avdelingsleder for Styring og system. Stillingen er nyetablert og gir deg en unik mulighet til å forme og utvikle avdelingen fra grunnen av. I denne rollen vil du ha ansvar for styringssystem og internkontroll for arkiv og dokumentasjonsforvaltning i kommunen. Du vil også sette premisser for, etablere og forvalte helhetlig arkitektur for arkiv og dokumentasjon i kommunen. Avdelingen har ansvar for systemforvaltning og brukertjenester i sentralt arkivsystem, samt løsninger for behandling av arkivdata, med utfasing og langtidsbevaring i sikringslager.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning fortrinnsvis på masternivå, med ledelse, dokumentasjonsfag og/eller teknologi i fagkretsen
  • Erfaring som leder, gjerne fra dokumentasjonsfaglig bransje eller teknologi/informasjonsforvaltning
  • Erfaring med å lede endringsprosesser som påvirker både drift/leveranser og ansatte
  • Kjennskap til offentlig forvaltning og teknologi
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, og evne til å samarbeide på tvers av nivåer i virksomheten

Personlige egenskaper:

Byarkivets fremste ressurs er mennesker, og vi ser etter deg som kan være med å skape tillit, bygge gode relasjoner og motivere medarbeidere. Som leder har du fokus på det strategiske og et visjonært blikk på fremtidens behov. Du kommuniserer tydelig og pedagogisk, og skaper forankring på tvers av virksomheten. Du er analytisk og datadrevet, og bruker innsikt til å styrke beslutningsgrunnlaget.

Vi tilbyr:

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver i et av landets største arkiv/dokumentasjonsfaglige miljø
  • Offentlig pensjonsordning
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Mulighet for videreutdanning
  • Hjemmekontoravtale
  • Lønn etter avtale
  • Ulykkes- og gruppelivsforsikring
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5022, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6175995
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune