• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4633418
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 21.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder - Samferdsel

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du lede viktig arbeid innen bærekraftig byutvikling i Bergen?

Bergen skal være en attraktiv og levende by for alle. Som ansatt i Plan- og bygningsetaten er du en del av et stort og kompetent fagmiljø for byutvikling.

Vi jobber med utvikling av den aktive byen gjennom behandling av plan- og byggesaker, vi fører tilsyn og utvikler innovative kartløsninger. Hos oss får du være med på spennende prosesser fra ideer og politiske beslutninger til realisering av fremtidens Bergen.

Avdeling samferdsel vil ha hovedansvar for samferdselsplanlegging i Bergen kommune, og etableres høsten 2022. Vår nye avdelingsleder blir sentral i utviklingen av et sterkt tverrfaglig miljø innen helhetlig, bymessig transport – enten det er gange, sykkel, kollektiv, vare- og tjenestetransport eller annen persontransport.

Å legge til rette for moderne og bærekraftig samferdsel i Bergen er krevende, med mange interesser og hensyn som må veies opp mot hverandre. Byen vår har alltid vært preget av hvordan vi transporterer personer, varer og tjenester. Derfor er tverrfaglighet og samarbeid avgjørende for god byutvikling. Med den nye avdelingen tar Bergen kommune et tydeligere ansvar for samferdselsplaner i byen vår, og ser disse i sammenheng med bærekraftig utvikling av gode og levende byrom for alle. 

Avdelingen har hovedansvaret for planleggingen av bybanen mot Åsane, samt alle planer som vedrører Miljøløftet.

Som avdelingsleder vil du inngå i Plan- og bygningsetatens ledergruppe.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning fra høyskole/universitet, fortrinnsvis på masternivå innen relevante fagområder   
  • Ønskelig med ledererfaring og/eller relevant prosjektledererfaring 
  • Minimums 5 års relevant erfaring innen samferdsel/mobilitet
  • Det vil være en fordel med kunnskap om offentlig forvaltning og beslutningsprosesser
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Du liker å skape resultater sammen med og gjennom andre
  • Du er systematisk og med god evne til å planlegge, prioritere og sikre gjennomføring
  • Du er strategisk, analytisk, og deler din kompetanse 
  • Du har god organisasjonsforståelse og formidlingsevne
  • Du er engasjert, har godt humør og samarbeider godt med andre

Vi tilbyr:

  • Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo, høy kompetanse og stort engasjement
  • Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver i Bergens største miljø for byutvikling  
  • Fleksibel arbeidshverdag i flotte aktivitetsbaserte lokaler i kombinasjon med «hjemmekontor»
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling hos en solid og profesjonell organisasjon
  • Lønn etter avtale, gode pensjons- og forsikringsordninger
   

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4633418
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 21.05.2022