• Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    02.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4893809
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 26.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Avdelingsleder Regnskap

Offentlig forvaltning

Vil du lede arbeidet med et av distriktets største og mest omfattende regnskap? Er du systematisk, trives med tall og personalansvar? Da er det nettopp deg vi ser etter.

Som leder for Regnskap i kommunen, leder du en stor avdeling og et viktig fagområde som dekker både regnskapsføring og innfordring. Du skal balansere drift og produksjon mot digital utvikling av tjenester i samarbeid med andre avdelinger i kommunen, som IT og Digitalisering.

Du holder deg oppdatert og har god oversikt innenfor bank og økonomi, og bruker den kunnskapen aktivt i utvikling av rutiner innenfor regnskap. Utvikling av rutiner skjer i samhandling med kollegaer internt, men med utgangspunkt i ansatte, brukere, innbyggere, leverandører og kunder - hvor du evner å tenke nytt rundt hele kjeden.

Regnskap er organisert under kommunalsjef for Økonomi og virksomhetsstyring og du blir en del av et stort økonomisk fagmiljø.

Arbeidsoppgaver:

  • Du skal lede arbeidet med regnskapsføring og innfordring
  • Du har oppgaver knyttet til finansforvaltning
  • Du skal følge opp medarbeidere, økonomi og faglig utvikling på eget område
  • Du skal utøve lederskap gjennom vår lederplattform som er basert på mestringsorientert ledelse
  • Du sørger for opplæring for å forbedre forståelsen for regnskap i organisasjonen
  • Du gir rådgiving til kollegaer og deltar i internt utviklingsarbeid

Kvalifikasjoner:

  • Du har minimum bachelor innen regnskap/økonomi fra universitet eller høgskole
  • Du har minst 3-års relevant erfaring fra fagområdet regnskap og ledelse
  • Du er god til å kommunisere skriftlig og muntlig
  • Det er en fordel om du har erfaring med eller kjennskap til kommunalt regnskap

Personlige egenskaper:

  • Du er en samlende leder
  • Du er aktiv som leder og motiverer dine ansatte
  • Du er god til å samarbeide internt og samhandle med eksterne interessenter
  • Du er strukturert og systematisk 
  • Du trives med regler og struktur og har et ryddig forhold til administrative rutiner

Vi legger stor vekt på personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • En faglig utfordrende stilling med stort potensiale for å få brukt deg selv
  • Mulighet til å påvirke dine arbeidsoppgaver noe ut i fra egen kompetanse og interesser
  • Lønn etter avtale
  • God pensjons- og forsikringsordning i KLP
  • Velferdsordninger 

Annet
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann, avløp og renovasjon, samt brann og redning – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!

Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger av avtaler, reglementer og lover. Larvik kommune ser mangfold som en styrke, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

 

 

  • Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    02.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4893809
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 26.11.2022