• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    16.05.2022
  • Sted:
    SANDNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    SANDNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4481292
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 22.04.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

2. gangs utlysning: Avdelingsleder Park og gravplass

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Sandnes kommune vokser, og i den forbindelse er det ledig stilling som avdelingsleder for Park og gravplass. Vi søker en strategisk leder som sammen med de andre på avdelingen, skal arbeide for å sikre befolkningen gode leke og rekreasjonsmuligheter i byens parker og grøntområder, samt ivareta gravplassfeltet.

Arbeidsoppgaver:

Ansvar for å lede og utvikle avdelingen sine mål iht. gjeldende lov og avtaleverk.

Ansvar for avdelingens budsjett.

Personalansvar for åtte engasjerte medarbeidere.

Strategisk arbeid og politiske utredninger.

Ansvar for å sikre god faglig kvalitet på avdelingen.

Øvrige oppgaver kan tilpasses bakgrunn og erfaring.

Avdelingen har ansvar for:

  • Besvare publikumshenvendelser.
  • Oppfølging av media.
  • Politisk utredning av saker.
  • Strategisk planlegging gjennom bl. annet forvaltningsplaner og gravplassmeldingen.
  • Forvaltning av gravplasser, parker, lekeplasser, grøntområder og nærmiljøanlegg.
  • Godkjenne tekniske planer.
  • Gi innspill til reguleringsplaner.
  • Bestille og følge opp driftstiltak/driftsavtaler.
  • Utviklingsprosjekter/byggeprosjekter.
  • Trefellingssøknader.
  • Oppfølging av tjenesteytingsavtalen med Sandnes kirkelige fellesråd.
  • Samarbeid med eksterne utbyggere, lag og foreninger og enkeltpersoner.

Kvalifikasjoner:

  • Det kreves høyere grøntfaglig utdannelse, på masternivå. Landskapsarkitektur er foretrukket retning. 
  • Ledererfaring vektlegges. 
  • God økonomisk forståelse vektlegges.
  • Lang relevant ledererfaring kan kompensere for noe manglende utdanning (minimum bachelor).
  • Erfaring med kommunens planprosesser er ønskelig.
  • Gode norsk kunnskaper, skriftlig og muntlig.
  • Gode IT-kunnskaper.

Personlige egenskaper:

Lederegenskaper, gode evner til å kommunisere, godt humør, selvstendig, kunne stå på og jobbe målrettet og systematisk, interesse for å sette seg inn i nye saker og tema. Det kreves gode samarbeidsevner.

Vi tilbyr:

Sandnes er i en rivende utvikling. Nye flotte byrom og parker er bygget, og det planlegges flere fremover. Vår nye bypark Ruten har blitt sentral attraksjon. Befolkningen bruker denne flittig hele året. Sandnes er en grønn by med gode muligheter rekreasjon og trivsel.

Vi kan tilby et spennende arbeidsmiljø og ansatte med en allsidig bakgrunn i virksomheten. 

Kommunen har et flott nytt rådhus, med gode fasiliteter. Mulighet for barnehageplass. Fleksitid. Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening. Hjemjobbhjem-ordning med rabatterte priser på kollektiv Transport. Gratis adgang i byens svømmehaller

 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    16.05.2022
  • Sted:
    SANDNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    SANDNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4481292
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 22.04.2022