Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Avdelingsleder Organisasjon- og virksomhetsstyring

Offentlig forvaltning

NAV Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom NAV sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap i kommunen, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. NAV Lillestrøm har ca. 240 medarbeidere fordelt på syv avdelinger med til sammen 24 team. Disse jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. I tillegg har kontoret to stabsavdelinger; "Organisasjon- og virksomhetsstyring" og "Fag og utvikling".

Vi søker nå etter ny avdelingsleder til én av våre stabsavdelinger; Organisasjon- og virksomhetsstyring. Vi ser etter deg med relevant fag- og ledererfaring, samt evne til å utøve tillitsbasert ledelse.

Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder NAV Lillestrøm

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor eller mastergrad innenfor for relevant område, for eksempel økonomi, analyse eller offentlig styring og ledelse
  • Erfaring med økonomirapportering, scenariobygging i komplekse organisasjoner, virksomhetsstyring og organisasjonsutvikling
  • Relevant ledererfaring fra å lede kunnskapsmedarbeidere
  • God kunnskap om og gjerne erfaring med NAVs tjenesteområder og samfunnsoppdrag
  • Samfunnsengasjement og god kjennskap til offentlig forvaltning
  • God forståelse for digitalisering og utvikling av fremtidsrettede tjenester
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet (tidligere NOKUT). Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.

Personlige egenskaper:

  • Analytisk, helhetstenkende og aktiv bidragsyter til fellesskapet
  • Beslutningsdyktig, strategisk og mål- og resultatorientert
  • Fleksibel og utviklingsorientert
  • En god veileder og diskusjonspartner som er trygg i lederrollen, utviser tillit og delegerer
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Stor arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
  • Evne til å motivere, bygge relasjoner og bidra til et inkluderende miljø

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Et utviklingsorientert og moderne NAV-kontor med et godt fagmiljø
  • Spennende lederoppgaver hos en viktig samfunnsaktør
  • Gode lederkollegaer
  • Lederutvikling
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
  • Mulighet for fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen
  • En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
  • Kommunal tilsetting i kode 3426 Avdelingsleder (HTA kode 9454), lønn etter avtale
  • Moderne og helsefremmende lokaler (ABW - Activity Based Workplace) sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal, 10 minutter med tog fra Oslo S
  • Fleksibel arbeidstid, med sommer-/vintertid, og en hybrid arbeidshverdag
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer

Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med Offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.