Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nittedal kommune

Avdelingsleder NAV Nittedal

Offentlig forvaltning

 

NAVs overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter til velferdsytelser. Vi tilbyr meningsfylte og utfordrende oppgaver i en organisasjon med et svært viktig samfunnsoppdrag. 

NAV Nittedal er organisert i 2 tverrfaglige avdelinger, hvor om lag 43 ansatte fra stat og kommune jobber for å realisere NAV sin visjon om å gi mennesker muligheter til arbeid, inntekt og samfunnsdeltakelse. 

Vi har fagansvarlige på de store tjenesteområdene som har ansvar for faglig drift og utvikling. Avdelingslederne har ansvar for å lede kontoret og medarbeidere med utgangspunkt i tillitsbasert ledelse. Vi benytter ulike metodikker og verktøy med utgangspunkt i prosessledelse. Er du en leder som er opptatt av gode relasjoner til dine medarbeidere, tjenesteutvikling og utvikling av deg selv som leder? Da kan du være den vi leter etter!


Arbeidsoppgaver:

  • Personalansvar og daglig oppfølging av ansatte i tverrfaglig avdeling 2, ca. 22 medarbeidere
  • Overordnet ansvar for utvikling og samarbeid med andre instanser på spesifikke fagområder i kontoret, f.eks Arbeidsavklaringspenger og sykefraværsoppfølging
  • Sikre fokus på nærværsfaktorer som bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø
  • Ansvar for faglig drift, utvikling og budsjett
  • Lede avdelingen i henhold til NAVs og Nittedal kommunes strategier, mål og resultatkrav  
  • Rekruttering av medarbeidere til avdelingen ved behov 
  • Legge til rette for muligheter til utvikling, kompetanseheving hos våre medarbeidere ved å fokusere på kvalitet, effektive arbeidsprosesser og metoder 
  • Bidra til å skape kultur for læring, refleksjon og forbedring i avdelingen og ved kontoret 
  • Bidra til samhandling med interne og eksterne samarbeidspartnere for å styrke helhetlig og koordinerte tjenester til innbyggerne i kommunen

Kvalifikasjoner:

  • Minimum tre årig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Relevant utdanning kan være: ledelse, helse- og sosial, pedagogikk, psykologi og samfunnsvitenskapelige fag. Dokumentert relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet. 
  • Lederfaring med personalansvar, gjerne med fokus på tillitsbasert ledelse
  • Erfaring fra større omstilling og endringsprosesser  
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne 
  • Meget god IKT kompetanse

Personlige egenskaper:

  • Meget gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Forståelse for å jobbe i en politisk styrt organisasjon og iverksette politiske/strategiske føringer i planarbeid og drift 
  • Du liker å jobbe med mennesker, er empatisk og viser interesse og forståelse for den enkelte medarbeider/kollega 
  • Du er god til å bygge relasjoner, skape teamfølelse  motivere og utvikle medarbeiderne
  • Du har en tydelig, åpen og inkluderende lederstil, og kan delegere arbeidsoppgaver til andre
  • Du er omgjengelig, tilpasningsdyktig og robust, og du kan håndtere flere oppgaver samtidig 
  • Du jobber strukturert og kan vise til en sterk gjennomføringsevne  
  • Du er god til å identifisere utviklingsmuligheter, er nytenkende og løsningsorientert  

 

Personlige egenskaper vektlegges.

Vi tilbyr:

  • En meningsfylt og utviklende lederjobb  
  • Et faglig sterkt og godt arbeidsmiljø
  • En engasjert ledergruppe som er opptatt av vekst, utvikling og samarbeid på tvers
  • Gratis parkering
  • Kantine
  • Lønn etter avtale og kompetanse/erfaring
  • Offentlig pensjonsordning (2% av lønn trekkes til KLP)