• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    16.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6414452
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Avdelingsleder NAV

Offentlig forvaltning

Nav Vestre Aker er en arbeidsplass i utvikling med kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Vi er lokalisert i Sørkedalsveien 150, og betjener bydelens innbyggere på ca. 50.000. Vi har et særlig fokus på verdien av arbeid og meningsfull aktivitet. 

Vi har ledig fast stilling som avdelingsleder for avdeling for Sosialteam, avklaring og kvalifisering. Avdelingen har et særlig fokus på jobbskaping og arbeidsinkludering gjennom kvalifisering og oppfølging.  Til avdelingen ligger oppfølging av flyktninger, Introduksjonsprogrammet og Kvalifiseringsprogrammet. I tillegg har avdelingen ansvar for sosialfaglig oppfølging og saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester.  Avdelingen har tett kontakt med arbeidsgivere i og utenfor bydelen. Vi søker deg som er utviklingsorientert, og som har engasjement og ambisjoner om å gjøre en forskjell for innbyggerne og ansatte i bydel Vestre Aker. 

Som avdelingsleder vil du være en del av kontorets lederteam og du vil ha en aktiv rolle inn i arbeidet med kontinuerlig forbedring. Nav Vestre Aker er et kontor i utvikling og du må kunne lede i endringsprosesser og trives med endring. Avdelingens arbeidsoppgaver og ansvarsområdene kan endres underveis.   


Kvalifikasjoner:

    - Du må ha minimum 3-årig relevant og godkjent utdanning fra høyskole eller universitet. Vi ønsker fortrinns søker med sosialfaglig utdanning. 
    - Du må ha minimum 5 års erfaring fra arbeid i Nav og ha gode saksbehandlings ferdigheter innenfor sosialhjelps lovgivningen. 
    - Du må ha ledererfaring fortrinnsvis fra Nav.
    - Du må ha lederutdanning eller være i et lederutdannings forløp.
    - God forvaltnings forståelse og grundig erfaring fra saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester.
    - Erfaring fra utviklings- og endringsprosesser.
    - God kunnskap om arbeidsmarkedet og utviklingstrender i arbeidsmarkedet og samfunnet for øvrig. 
    - En forståelse for hvordan det ordinære arbeidsmarkedet kan brukes som middel og mål for å inkludere mennesker som av ulike årsaker står utenfor arbeidslivet.
    - Erfaring fra tverrfaglig samarbeid og det å finne løsninger på sammensatte behov som følge av helsemessige og sosiale utfordringer.
    - God IKT-forståelse og interesse for digitalisering og digital utvikling.
    - God på relasjonsledelse og evner å involvere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og i team.

Personlige egenskaper:

- Du trives med å lede og motivere andre mennesker.

- Du har stor arbeidskapasitet og har god fremdrifts- og gjennomføringsevne

- Du er nysgjerrig, innovativ og initiativrik.

- Du lærer fort og har gode analytiske evner.

- Du har gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, er strukturert og tydelig.

- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

- Gode muligheter til personlig og faglig utvikling.

- Aktive og engasjerte kollegaer i et spennende arbeidsmiljø. 

- Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde. 

- Gode pensjonsvilkår.

- Fleksitidsordning.

- Ansettelse i stilling som tjenesteleder, ltr. 49-53. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. 

Vi vil avholde intervju onsdag 03.11.25 i Sørkedalsveien 150A vi ber aktuelle søkere om å holde av dagen. 

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    16.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6414452
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune