Detaljer

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2020
  • Sted:
    FINNSNES
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    FINNSNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3125548
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune

Avdelingsleder/miljøterapeut

 

 

Svangerskapsvikariat for Avdelingsleder – p.t 100% v/ Sandviklia boenhet (60% miljøterapeut/40% avd.leder)

 

 

Sandviklia boenhet er en boenhet i Tjenesten for utviklingshemmede (TFU).

Den som tilsettes som Avdelingsleder vil bli ansatt i Senja kommune TFU tjenesten arbeidssted Sandviklia, og har Virksomhetsleder som nærmeste overordnede. Tjenesten for utviklingshemmede er et virksomhetsområde i sektor Pleie- og omsorg.

 

Sandviklia boenhet er en boenhet med 11 leiligheter og lokalisert i Finnsnes sentrum. Enheten har ca 10 årsverk og gir hjemmetjenester i form av praktisk bistand og opplæring og hjemmesykepleie til mennesker med utviklingshemming.

 

Sandviklia boenhet har ledig  svangerskapvikariat for avdelingsleder/miljøteraput. Stillingen er fordelt på henholdsvis 60% terapeut og 40% avdelingslederresurs som per tiden består av dag, aften og eventuelt langvakter.

Stillingen er ett svangerskapsvikariat på 1 år, med mulighet for forlengelse.

 

Det er ønskelig med ferdigheter innen praktisk planarbeid og digital kompetanse.

Det er en fordel med relevant erfaring fra miljøarbeid, da spesielt erfaring med utviklingshemming. Erfaring i forhold til kapittel 9. tvang og makt foretrekkes. Det kreves alminnelig god helse da arbeid med brukere med særlige behov kan være psykisk og psykisk krevende.

 

Personlige egenskaper:

Du må like å jobbe med mennesker, og personlig egnethet vil bli vektlagt, spesielt relasjonskompetanse, kommunikasjons- og samarbeidsevner.

 

 Arbeidsoppgaver

 Målrettet faglig og miljøterapeutisk arbeid opp mot beboere. Systematisk arbeid med handlingsplaner i tråd med beboers vedtak. Praktisk tilrettelegging for beboers hverdag. Samarbeid med pårørende, sosialt nettverk, habilitering, fastlege og andre relevante instanser. Rapportering i kommunens dokumentasjonsverktøy Profil og annen skriftlig dokumentasjon og møtevirksomhet. Oppfølging av personal, Notus og økonomistyring.

 

Vi tilbyr

  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø hvor vi legger vekt på fag- og teamsamarbeid
  • Faglige utfordringer i et spennende fagområde
  • Stort fokus på brukermedvirkning
  • Fokus på kompetanseutvikling og velferdsteknologi
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Gode pensjonsordninger i KLP
  • Lønn etter gjeldende tariff.

 

Kvalifikasjonskrav:

  • Minimum 3-årig helse- eller sosialfaglig utdanning, der vernepleierkompetanse foretrekkes.
  • Erfaring fra arbeid med psykisk utviklingshemmede er et krav.
  • Erfaring fra bruk av IKT-systemer/fagsystemer Profil.
  • Søker bør ha generelt gode datakunnskaper.
  • Førerkort klasse B

 

Personlig egnethet vil bli vektlagt, herunder bl.a kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevne.

 

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju, og personlig egnethet vil inngå i vurderingen.

 

Før tiltredelse må politiattest av ny dato forevises. (Skal ikke vedlegges søknaden.) Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema. Vi oppfordrer kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn. 

 

For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort, selv om søkeren ber om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges fram i forbindelse med intervju. Dette gjelder også for interne søkere.

 

For spørsmål ta kontakt med Virksomhetsleder Ruben Holmen, på tlf. 95999943 eller pr epost ruben.holmen@senja.kommune.no