• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.05.2021
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3703755
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune

Avdelingsleder i Sosiale botjenester, Avdeling for bostedsløse

Bergen kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Som en del av Boligprogrammet i Bergen skal det ansettes avdelingsleder i ny Avdeling for bostedsløse i Sosiale botjenester. Stillingen er fast og er ledig fra dags dato.
I nåværende organisering er det ansatt 7 miljøterapeuter i avdelingen. Disse følger opp bostedsløse personer i hele Bergen kommune. Avdelingsleder skal være en del av lederteamet sammen med enhetsleder, avdelingsleder for botiltak 1, avdelingsleder for botiltak 2, avdelingsleder for avdeling for Housing first og ambulant oppfølging og personal- og økonomikonsulent. Avdelingsleder vil ha personalansvar og ansvar for det faglige oppfølgingsarbeidet.
I stillingen kan det på sikt være aktuelt å bistå inn mot planlegging og oppstart av nye botiltak, herunder midlertidig botiltak, som er en del av Boligprogrammet samt mulig avdelingslederansvar for et eller flere av disse.  

Arbeidsoppgaver:

- Personalansvar
- Veilede personalet
- Faglig ansvar for avdelingen
- Noe miljøterapeutisk arbeid
- Planlegging og ansvar for daglig drift
- Samarbeide med aktuelle samarbeidspartnere i hjelpeapparatet

Kvalifikasjoner:

- Må ha minst 3-årig helse- og sosialfaglig utdanning på høyskolenivå
- Videreutdanning innen rus, psykisk helsearbeid, veiledning, ledelse og boligsosialt arbeid vil bli vektlagt
- Må ha erfaring fra oppfølging av mennesker med rus- og/eller psykiske lidelser
- Erfaring fra ledelsesarbeid er ønskelig
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

-  Engasjement for brukergruppen
-  Fleksibel. Løsningsorientert samt å kunne jobbe selvstendig
-  Gode samarbeidsevner
-  Evne til å etablere og stå i utfordrende relasjoner over tid
-  Evne til tydelig og forutsigbar kommunikasjon
-  Ha god arbeidskapasitet

Vi tilbyr:

-  Lønn etter tariffavtale
-  Høyt faglig nivå og mulighet til å drive utviklingsarbeid
-  Gode muligheter for personlig og faglig utvikling  
 
  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.05.2021
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3703755
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune