• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    16.08.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5108, HORDVIK
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3028006
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.07.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder i Hordviktunet og Elvebredden bofellesskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, og legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling igjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise gjennomføringkraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.  

Boligene er privat initiert og etablert med kontor og fellesareal leid av kommunen.
Bofellesskapene yter heldøgns omsorgstjenester til beboere med ulike bistandsbehov. I tillegg gir bofellesskapet tjenester til 1 person som bor i egen bolig utenfor bofellesskapet. Vårt faglige arbeide er blant annet knyttet opp til daglige pleie- og omsorgsoppgaver, veiledning og motivering i dagliglivet.

Hordviktunet har ca. 13 årsverk i turnus og har 9 beboere
Elvebredden har ca. 11,5 årsverk i turnus og 10 beboere
Avdelingsleder har ordinær arbeidstid på dagtid, 37.5 timer. 

Avdelingsleder inngår i enhetsleder sin ledergruppe sammen med de andre avdelingslederne i enheten. Videre har avdelingsleder tilgang til enhetens rådgivere innen fag, personal og økonomi, samt andre støttefunksjoner.

Tiltredelse blir etter avtale. Intervjuene vil foregå i uke 35 og 36.

Arbeidsoppgaver
  • Ansvar for daglig drift av bofellesskapene innenfor gitte rammer og budsjett.
  • Sikre at overordnede mål for tjenesteområde iverksettes med resultatoppfølging.
  • Lede, kvalitetssikre og utvikle det faglige arbeidet i bofellesskapet.
  • Sikre effektiv drift og tjenesteproduksjon av høy kvalitet i bofellesskapet.
  • Lede, veilede og følge opp personalgruppen, samt iverksette og følge opp ulike faglige tiltak.
  • Bidra til å skape gode holdninger og god etisk refleksjon.
  • Legge til rette for å sikre et godt samarbeid med kolleger, personal, pårørende og andre samarbeidsparter.
  • Ansvar for HMS og internkontroll.
  • Andre delegerte arbeidsoppgaver fra enhetsleder.
Kvalifikasjoner
  • Bachelor innenfor helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning.
  • Krav om ledererfaring eller relevant lederutdanning, fordel med begge.
  • Ønskelig med erfaring fra beslutningsprosesser.
  • Kunnskap om relevant lovverk.
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning.
  • Ønskelig med kjennskap til turnusplanlegging.
  • Ønskelig med kunnskap om relasjonledelse. 
Personlige egenskaper
  • Du kommuniserer tydelige forventninger, gir tilbakemeldinger og anerkjennelse til den som fortjener det.
  • Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser.
  • Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert.
  • Du har evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister.
  • Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelser.
  • Du kan vise til gode samarbeidsevner.
  • Du må kunne arbeide selvstendig og i team.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne er en forutsetning. 
  • Stillingens omfang krever god fysisk og psykisk helse.
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt i vurderingen av søkerne.
Vi tilbyr
  • Varierte utfordringer i en engasjert og positiv personalgruppe med fokus på samarbeid og tverrfaglighet i og mellom bofellesskapene i enheten.
  • Et arbeidsmiljø med fokus på trivsel og et spennende faglig miljø med rom for å bruke flere sider av seg selv.
  • Gode muligheter for personlig utvikling, blant annet igjennom egne interne lederutviklingsprogram.
  • Lederoppfølging og ledernettverk.
  • God opplæring.
  • Lønn etter lokale lønnsbestemmelser, for tiden 605.500 kr, med tillegg for to boliger på 16.000 kr.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    16.08.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5108, HORDVIK
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3028006
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.07.2020