Detaljer

  • Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2020
  • Sted:
    Hof
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    Vestfold og Telemark
  • Arbeidssted:
    Hof
  • Land:
    NORGE
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3280819
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Avdelingsleder Hof bo- og behandlingssenter

Vi søker etter en utviklingsorientert avdelingsleder til et av kommunens sykehjem.

Er det deg?

Vi søker etter deg som vil være med på å videreutvikle fremtidens kommunale helse- og omsorgstjenester gjennom samskaping med brukere, pårørende og faglig dyktige medarbeidere. Vi kan tilby en spennende og inspirerende lederstilling.

Kommunens helse- og omsorgstjenester er i endring. Ny informasjons- og kommunikasjonsteknologi og velferdsteknologi vil bli tatt i bruk i tjenestene i langt større grad enn i dag. Holmestrand kommune har ambisjon om å legge til rette for digitalisering og er i gang med bred implementering av ulike typer velferdsteknologi. Vi har et fremtidsrettet sykehjem med høy fokus på pasientsikkerhet og fagutvikling. Vi benytter Cosdoc og IKOS som fagsystemer i pasientoppfølging og dokumentasjon.

Hof bo- og behandlingssenter ligger 10 minutters kjøring fra avkjørselen fra E 18 i fine omgivelser, og har 4 avdelinger med 32 plasser. Avdeling A og B er for pasienter med demenssykdom med totalt 12 plasser og avdeling C er en omsorgsavdeling med 8 leiligheter. Avdeling D er en somatisk kortid- og langtidsavdeling med 12 plasser. Sykehjemmet har eget kjøkken og dagsenter.

Avdelingslederstillingen vil få ansvar for avdeling A, B, C og D. Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder og inngår i ledergruppen til virksomheten.

Vi er inne i en tid med endringer. Etter kommunesammenslåing i 2020, kan det innebære endringer i pasientgruppe og ansvarsområder. 

Viktigste arbeidsoppgaver

  • Personal-, fag-, økonomiansvar
  • Delta og lede kvalitets- og utviklingsarbeid i avdelingene
  • Arbeide aktivt med medarbeiderutvikling og mestringsorientert ledelse
  • Samarbeid med andre faggrupper i kommunen
  • Aktiv deltakelse i virksomhetens lederteam

Oppgaver og funksjon i stilling vil for øvrig følge av den utvikling og behov som programområdet Helse og velferd og kommunen til enhver tid har.

Krav til kvalifikasjoner 

  • Minimum 3-årig relevant helsefaglig utdanning fra høyskole eller universitet.
  • Inngående kjennskap til kommunale helse- og velferdstjenester og relevant lovverk på fagfeltet.
  • Ledererfaring og erfaring fra personalledelse er ønskelig.
  • Lederutdanning er ønskelig.
  • God digital kompetanse.
  • Førerkort og bil. 

Personlige egenskaper

  • Du er utviklingsorientert
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du er nytenkende og handlekraftig
  • Du er faglig sterk, trygg og tydelig
  • Du har gode analytiske evner/ du har god evne til strategisk tenkning
  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende 100 % fast stilling som avdelingsleder innenfor et fagfelt i stor utvikling
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige medarbeidere og kolleger.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. 

Lønn i henhold til avtale /tariff. Medlemskap i pensjonsordning og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.