Detaljer

  • Bedrift
    Haugesund kommune
  • Søknadsfrist
    27.09.2020
  • Sted:
    HAUGESUND
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    HAUGESUND
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3143727
  • Se her for andre jobber fra Haugesund kommune

Avdelingsleder hjelpetiltak

Barneverntjenesten er en lovpålagt kommunal tjeneste, og gir hjelpetjenester til barn og unge i alderen 0 - 18 (23)  år som bor i Haugesund og Utsira kommuner.
Enheten som har 42 ansatte er organisert i 4 avdelinger: Mottak, hjelpetiltak, omsorg og familieveiledning. Samt lavterskeltilbudet Ungdomsteamet og Basen familiesenter.
Barneverntjenesten er samlokalisert med Bufetat sentralt i Haugesund.

Vi har en fag og utviklingsplan som sikrer faglig oppdatering og utvikling av alle ansatte. Vi har strukturert opplæring og vedlikeholdsveiledning i forhold til barnevernets kjernekunnskap. Våre ansatte får tilbud om å delta i nasjonal satsinger på barnevernfaglige videreutdanninger. Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold

 En av våre avdelingsledere går over i annen stilling i tjenesten, vi søker derfor ny avdelingsleder i avdeling hjelpetiltak.

Arbeidsoppgaver
  • Avdelingsleder har et delegert økonomi-, internkontroll-, personal- og HMS-ansvar fra virksomhetsleder
  • Avdelingsleder har ansvar for faglig ledelse og utvikling, systematisk kvalitetsforbedring
  • Avdelingsleder har ansvar for at avdelingen drives i samsvar med lovkrav og enhetens vedtatte mål
  • Avdelingsleder har ansvar for veileding, opplæring og utadrettet virksomhet
  • Avdelingsleder rapporterer direkte til virksomhetsleder
Kvalifikasjoner
  • Barnevernspedagog, sosionom
  • Relevant videreutdanning innen administrasjon, barnevern, veiledning
  • Det stilles krav om ledererfaring.
  • Minimum 5 års erfaring fra fortrinnsvis kommunalt barnevern
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse.
  • Krav om ordinært gyldig førerkort
Personlige egenskaper
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Pliktoppfyllende
  • Systematisk og målrrettet arbeidsstil
  • Stor arbeidskapasitet og håndtere høyt arbeidspress
  • Tydelig , tilstedeværende og fleksibel
  • Handlings- og løsningsorientert
  • Opptatt av samarbeid med barn og unge og deres familier, samt samarbeidspartnere og personal
Vi tilbyr
  • Utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et miljø som satser på fagutvikling
  • Rom for kreativitet, eget initiativ og påvirkning av fagfeltet i enheten
  • Et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold
  • Individuell- og gruppeveiledning
  • Firmabiler
  • Fleksibel arbeidstidsordning