• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5924784
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.10.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder helsestasjonstjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for barn og familie har overordnet faglig og administrativ ansvar for Barne- og familietjenesten som blant annet omfatter helsestasjons- og skolehelsetjenesten, helsestasjon for ungdom, Barne- og familiehjelpen, Ergo- og fysioterapitjenesten for barn og unge og Ung Arena. Etaten har videre ansvar for barneverntjenesten, bosetting av enslige mindreårige flyktninger, Barnevernvakten, Utekontakten, og SLT (samordning av lokale rus- og kriminalitetsforebyggende tiltak. Virksomheten er delt inn i fire byområder og to byomfattende enheter. 
Planen Bergens barn - byens fremtid ligger til grunn for utviklingsarbeidet i Barne- og familietjenesten, med fokus på følgende hovedsatsingsområder: tidlig og samordnet innsats, åpenhet og deltagelse, samt smart ressursbruk.
Barne og familietjenesten i Fyllingsdalen og Laksevåg er samlokalisert med barneverntjenesten i Familiens Hus på Oasen senter, hvor vi har en stor helsestasjon. I tillegg har vi pr nå to helsestasjoner, og disse er: Laksevåg helsestasjon og Loddefjord helsestasjon. 

Kvalifikasjoner:

  • Krav om bestått utdannelse som helsesykepleier
  • Det er ønskelig med ledererfaring og/eller lederutdanning, men ikke et krav
  • Krav om erfaring fra arbeid med barn og unge, fortrinnsvis fra helsestasjonstjenesten
  • Kunnskap og erfaring fra helsefremmende og forebyggende arbeid for kvinnen, barnet og familiens helse vektlegges
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
  • Grunnleggende IKT-ferdigheter
  • Politiattest kreves

Personlige egenskaper:

Personlig egnethet vektlegges, og vi ser etter deg som:

  • Er løsningsorientert, engasjert og fleksibel avdelingsleder
  • Ønsker faglige utfordringer og tar ansvar for å tilby tjenester av høy kvalitet
  • Har evne til å spille andre gode 
  • Har faglig trygghet og evne til å bidra inn i tverrfaglig samarbeid og utviklingsarbeid
  • Ser på forbedring av tjenester som en kontinuerlig prosess
  • Er robust og har høy arbeidskapasitet

Vi tilbyr:

  • Høyt faglig nivå og varierte, interessante og krevende utfordringer i et fagfelt i utvikling
  • Gode muligheter til faglig og personlig utvikling
  • God pensjonsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • Godt arbeidsmiljø, en støttende ledergruppe og engasjerte kollegaer i en inkluderende arbeidslivsbedrift
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Lønn kr 719 500,- før årets lønnsforhandlinger
  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5924784
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.10.2024