• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    06.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6224561
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Avdelingsleder - helsestasjon

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du lyst på kjekke og spennende utfordringer i helsestasjonstjenester i Sandnes kommune?

Vi søker etter ny avdelingsleder på Sentrum helsestasjon! 

Virksomheten helsestasjonstjenester består av helsestasjon- og skolehelsetjeneste, jordmortjeneste, helsestasjon for ungdom (HFU), helsetjeneste for flyktninger,  smittevern og reisevaksiner. Vi er ca.120 ansatte på 6 ulike avdelinger.

Som avdelingsleder på Sentrum helsestasjon har du ansvar for drift, personal og fag i avdelingen.
Sentrum helsestasjon ble åpnet i  oktober i 2020 i nye, trivelige  lokaler i Hoveveien 30.  Avdelingen består i dag av 15,5 årsverk fordelt på 20 personer.
Helsestasjonene i Sandnes  er organisert i to avdelinger. Avdeling Sentrum helsestasjon og avdeling Vågen og Riska helsestasjon. Avdelingslederne i helsestasjon har et tett samarbeid om drift, fag og tjenesteutvikling.  Arbeidsmiljøet bærer preg av god trivsel, engasjerte medarbeidere og høy faglig kompetanse.

Som avdelingsleder for Sentrum helsestasjon er du en viktig part i virksomhetens ledergruppe. Ledergruppen består av 8 medlemmer og har ukentlige møter med ulikt fokus. I ledergruppen jobber vi med felles mål og strategier for tjenesten. Medlemmene er en viktig støtte for hverandre i lederrollen.

Helsestasjonstjenester er organisert i området for kultur og oppvekst  og ligger innunder kommunalsjef for barn og unge.

Velkommen til deg som ønsker å lede sammen med oss! 

Kvalifikasjoner:


  • Du må være autorisert sykepleier med videreutdanning som helsesykepleier. 
  • Det er ønskelig at du har vidererutdanning  innen ledelse eller relevant ledererfaring
  • Erfaring innen tverrfaglig arbeid/teamarbeid vil være en fordel.
  • Som leder for denne avdelingen må du ha økonomiforståelse og beherske engelsk muntlig
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).


Personlige egenskaper:

  • Vi søker etter deg som kan bygge relasjoner og inspirere medarbeidere.
  • Du gir tilpasset støtte og utfordringer slik at ansatte opplever å være i god flyt og utvikling. 
  • Vi er en motivert ledergruppe som jobber tett sammen, utvikler tjenestene i lag og ønsker at du bidrar aktivt inn i dette arbeidet.
  • Du er god på struktur, system - og planarbeid.
  • Personlige egenskaper vektlegges.

Vi tilbyr:

    • En spennende stilling i et engasjert fagmiljø, med dyktige og motiverte medarbeidere
    • Et motivert lederteam med gode lederkolleger som støtter hverandre og samhandler tett
    • Deltagelse i kommunens lederutviklingsprogram
    • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
    • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
    • Gode pensjons- og forsikringsordninger
    •  Hjem-jobb-hjem avtale


     

    • Bedrift
      Sandnes kommune
    • Søknadsfrist
      06.06.2025
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      4306, SANDNES
      SANDNES
      Norge
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      6224561
    • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune