Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Røros kommune

Avdelingsleder for PP-tjenesten

Kort om stillingen

Vi har ledig en 100 % fast stilling som avdelingsleder for PP-tjenesten for Røros og Holtålen kommuner. Stillingen ligger under virksomheten Røros lærings- og veiledningstjeneste (RLVT) og er ledig fra 1.september.

Om oss

RLVT har 17,4 årsverk og totalt 20 ansatte, og er en av 12 virksomheter i Røros kommune. Virksomheten består av to avdelinger: voksenopplæringssenteret og PP-tjenesten. PP-tjenesten har 6,6 årsverk og 8 ansatte som består av pp-rådgivere, logoped og spesialpedagoger i barnehagene. PP-tjenesten er en interkommunal tjeneste for Holtålen og Røros. Tjenesten er kommunens sakkyndige organ i spørsmål om spesialpedagogisk hjelp i barnehage og skole. Spesialpedagogene i barnehagen arbeider kun i Røros kommunes private og kommunale barenhager.

Kvalifikasjoner
  • relevant høyskole-/universitetsutdanning
  • det er ønskelig med matergrad/hovedfag innen pedagogikk, spesialpedagogikk, psykologi eller tilsvarende
  • relevant arbeidserfaring
  • det er ønskelig med lederutdanning og/eller ledererfaring fra barnehage-/skolesektor, PPT eller annen relevant virksomhet
  • testkompetanse innenfor PP-tjenestens fagområde og foreldreveiledningskompetanse er ønskelig
  • vi ønsker at du har meget gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • god digital kompetanse
  • førerkort klasse B og disponerer egen bil
  • personlig egnethet vil bli vektlagt
Arbeidsoppgaver og ansvar
  • utøve god og tydelig personalledelse og ha en inkluderende lederstil ved å være synlig og tilstede
  • ha evne og vilje til å utvikle PPT på kort og lang sikt, i tråd med endringer og beslutninger i planarbeid lokalt og nasjonalt, samt ift. lovverk
  • være er i stand til å skape gode rammer for utvikling gjennom inspirerende og synlig lederskap
  • stillingen består av 60 % leder og 40 % saksbehandler 
  • ansvar for fag, personal og budsjett på avdelingen
  • delta i et tverrfaglig lederforum som består av ledere på ulike nivåer i kommunen
  • ansvar for interkommunalt samarbeid med Holtålen kommune
Personlige egenskaper
  • en samlende leder som lytter og utviser tillit
  • tydelig og besluttsom med god gjennomføringskraft
  • utviklingsorientert
  • arbeider godt selvstendig og i team
  • det er vikig med humor og positive holdninger
Vi kan tilby
  • godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
  • lønn etter kvalifikasjoner
  • kommunal avtale med treningssenter
  • konkurransedyktig pensjonsordning
  • vi kan være behjelpelig med å finne bolig til tilflyttere

Søknadsfrist: 22.02.2021

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til virksomhetsleder Tonje Sjøvold tlf: 97 00 03 68 eller epost: tonje.sjovold@roros.kommune.no

Før tiltredelse må politiattest av nyere dato fremlegges (maks. tre måneder gammel) jf. opplæringsloven § 10-9 og barnehageloven § 19,

Hvordan søker du?

Søknad sendes gjennom vårt elektroniske søknadssystem, les mer om dette på kommunens nettside under «Ledige stillinger». CV og søknad skal fylles ut direkte i systemet, ikke kun legges ved som vedlegg. Relevant dokumentasjon som arbeidsattester, vitnemål o.l. skal legges ved i søknaden. Dersom du ikke har mulighet til å legge ved dokumentasjon elektronisk, ber vi at du tar den med til eventuelt intervju. 

Ved spørsmål om søknadssystemet ta kontakt med HR-konsulent Anna Damps tlf. 48 19 11 47 eller epost: akd@roros.kommune.no

I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan offentliggjøres, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkere vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.

Røros kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.