Vacancy

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDi

Avdelingsleder for informasjonssikkerhet og anskaffelser

Direktorater og tilsynsorgan

Vi søker en trygg leder som kan videreutvikle en avdeling med en bred og sammensatt portefølje. 

Avdelingen har ansvaret for sentrale funksjoner i IMDi og har både operative oppgaver og bistår med veiledning og støtte til andre deler av virksomheten. Avdelingen har ansvaret for anskaffelser, beredskapsarbeid, informasjonssikkerhet og for bygningsmessig drift av IMDis lokaler i Oslo og Narvik. Avdelingen bistår også andre deler av IMDi med veiledning og støtte i offentlighetsloven og forvaltningsloven. IMDi skal inngå ny leiekontrakt for lokaler i Oslo fra 2028, der du som avdelingsleder får en sentral rolle.

Som avdelingsleder får du allsidige oppgaver og mulighet til å jobbe med en rekke spennende og viktige felt.

Avdelingen består av dyktige fagpersoner som er faglig sterke på sine områder, og leders oppgave er både å være en sparringspartner og å drive arbeidet framover. For å lykkes i stillingen vil du måtte sette deg raskt inn i problemstillinger, være en god personalleder og du vil måtte bli kjent med og bygge relasjoner til alle avdelinger i IMDi. 

Avdelingen inngår i Divisjon for Økonomi og IT, sammen med avdeling for økonomi og tilskudd og avdeling for IT og dokumentasjon. Som avdelingsleder inngår du i divisjonens ledergruppe, hvor vi setter pris på engasjement i hverandres fagområder og interesse for arbeidet vi gjør på tvers for å gjøre IMDi enda bedre til å levere på samfunnsoppdraget.

Omvendt referansesjekk:
Lurer du på noe rundt vårt arbeidsmiljø og avdelingen for informasjonssikkerhet og anskaffelser, er du velkommen til å ringe seniorrådgiver Christine Skorstad  på telefon 457 10 341. 

Kvalifikasjoner:

Må-krav:

  • Relevant utdanning på bachelor nivå. Lengre relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
  • Relevant ledererfaring. 
  • God økonomiforståelse.
  • Kunnskap om og forståelse for offentlig forvaltning.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

I denne stillingen legges det vekt på god rolleforståelse.


Fordelskrav:

  • Erfaring fra arbeid med juridiske problemstillinger (anskaffelser, personvern, forvaltning).
  • Erfaring fra arbeid med samfunnsikkerhet og beredskap.
  • Erfaring med drift av bygninger og forvaltning av avtaler på dette området.

Personlige egenskaper:

  • Effektiv og strukturert
  • God på å bygge relasjoner og samarbeid, både internt i avdelingen og på tvers i virksomheten
  • Motiverende og initiativrik leder, som ser muligheter og støtter medarbeidernes fagkompetanse
  • Åpen, allsidig og med evne til å håndtere en bred spekter av oppgaver
  • Evne til å raskt sette seg inn i en rekke ulike fagfelt og problemstillinger

Vi tilbyr:

  • Lønn i henhold til statens regulativ som underdirektør kode 1059, kr. 779 975 – kr. 968 624 brutto per år.
  • Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet til å trene i arbeidstiden.
  • IMDi er en inkluderende arbeidslivsvirksomhet (IA).
  • Svært god tjenestepensjonsordning i Statens pensjonskasse.
  • En mangfoldig arbeidsplass, både i bakgrunn, erfaringer og livsfaser.
  • Gode muligheter for faglig utvikling.
  • Sentralt beliggende arbeidssted i Oslo med god kantineordning, treningsrom, garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget.