Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Avdelingsleder Dagtilbud

Offentlig forvaltning

Tilrettelagte tjenester (tidligere Tiltaks- og boligenheten) gir tjenester etter vedtak hjemlet i helse- og omsorgstjenesteloven; avlastning, støttekontakt og bistand i bolig med heldøgnsbemanning. Enheten gir også tjenester som dagtilbud og har ansvar for BPA ordninger. Det er 13 avdelinger i Tilrettelagte tjenester, 12 av disse er boliger i tilknytning til døgnbemannet personalbase. Enheten har også ansvar for et avlastningshjem for barn og ungdom. Avdelingene ligger spredt i hele Haugesund kommune. I Tilrettelagte tjenester er det ca. 300 ansatte, i tillegg til familieavlastere.

Dagtilbudet er en del av tilbudet til mennesker med ulik grad av funksjonsnedsettelse. Vår målsetning er å gi mestring og glede gjennom enkle arbeidsoppgaver og aktiviteter. Avdelingen utgjør 22 årsverk. Vi ønsker oss personer som er kreative, byr på seg selv, er endringsvillig og strukturerte.   

Som avdelingsleder i Tilrettelagte tjenester vil du få muligheten til å jobbe tett sammen med andre avdelingsledere, enhetsleder og konsulenter. Du vil ha et tett samarbeid med avdeling Tiltak.

Arbeidsoppgaver:

  • Avdelingsleder har delegert ansvar for avdelingens drift i forhold til fag, personal og økonomi. Dette omfatter blant annet drift av avdelingen i samsvar med budsjett, HMS, rekruttering og kvalitetssikring av tjenestetilbudet slik at kommunen driver i samsvar med gjeldende lov og avtaleverk.
  • Avdelingsleder samarbeider tett med avdeling Tiltak
  • Avdelingsleder rapporterer til enhetsleder og inngår som en del av ledergruppa i Tilrettelagte tjenester.

Kvalifikasjoner:

  • Vernepleier med norsk autorisasjon
  • Det er ønskelig med minimum 2 års erfaring fra fagfeltet
  • Personlig egnethet vil vektlegges.
  • Kjennskap til målgruppen vår "mennesker med funksjonsnedsettelse"
  • Norsk er arbeidsspråket i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver norsk så godt at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
  • Tilsetting i stillingen krever politiattest i henhold til gjeldende lovverk.

Personlige egenskaper:

  • du er en tydelig leder som våger, tåler og bryr deg
  • du er tett på driften
  • du er en god pådriver og motivator i personalgruppen og i arbeidsmiljøet
  • du er bevisst på din rolle som leder og rollemodell
  • du liker å jobbe med mennesker
  • du trives med høyt arbeidstempo
  • du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig, og du trives med å undervise
  • du har fokus på kvalitet i tjenesteyting, på tjenestemottakerne sine behov og på samarbeid med pårørende og verger

Vi tilbyr:

  • Stillingsprosent 100 % for tiden på dagtid.
  • tett oppfølging fra enhetsleder
  • en utfordrende og spennende jobb i et aktivt arbeidsmiljø
  • en god arbeidsplass som utfordrer og gir anledning for faglig og personlig utvikling
  • en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA)
  • fokus på HMS-arbeid
  • god seniorpolitikk
  • lønn etter gjeldende lov og avtaleverk