Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nesodden kommune

Avdelingsleder byggesak

Offentlig forvaltning

Virksomhet for miljø, plan, bygg og geodata i Nesodden kommune, består i dag av 28 dyktige medarbeidere fordelt på fagavdelingene miljø, plan, byggesak og geodata. Virksomheten har ansvar for kommuneplanens areal- og samfunnsdel, reguleringsplaner, biologisk mangfold, miljøvern, utslipp, forurensningssaker, byggesaker, delesaker, seksjonering, geodata, oppmåling, matrikkel samt havne- og farvannssaker. Nesodden kommune har en spesiell geografisk plassering nær hovedstaden, med en lang strandlinje og et bosettingsmønster i grender som har kort avstand til både fjorden og marka.

Vi ønsker oss en dyktig og motivert avdelingsleder som er tydelig og løsningsorientert, som skal håndtere avdelingens daglige drift og forvaltningsansvar. Stillingen krever tett samarbeid med både interne avdelinger og eksterne aktører. Avdelingen består av totalt 11 faste ansatte med ulik fagbakgrunn, hvorav fire jurister, en arkitekt, en samfunnsgeograf og fire ingeniører. Stillingen innebærer oppfølgning av saker og ansatte, samt klargjøring av saker til politisk behandling. Ansvar for klagesaksbehandling, ulovlighetsoppfølgning, dispensasjonsbehandling samt ansvar for et felles interkommunalt tilsynskontor for Frogn, Enebakk, Ås og Nesodden kommune som er under etablering. 

Vi kan tilby en arbeidsplass med hyggelige kolleger og et sterkt tverrfaglig miljø i et travelt kommunehus hvor hele kommunens virksomhet er presentert.
 

Arbeidsoppgaver
  • Fagansvar, personalansvar og økonomiansvar for saker etter plan- og bygningslov, forurensningsloven og havne- og farvannsloven
  • Daglig drift av avdelingen og løpende oppfølgning av de ansatte 
  • Ansvar for økonomioppfølgning og rapportering til kommunedirektøren og hennes ledergruppe
  • Utstrakt skriftlig og muntlig kommunikasjon med profesjonelle søkere
  • Veiledning og informasjon til publikum
  • Avhengig kompetanse vil stillingen kunne tillegges andre oppgaver
Kvalifikasjoner
  • Master i rettsvitenskap
  • Dokumenterte resultater og relevant lang erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Det er ønskelig at du har ledererfaring
  • Erfaring med behandling av saker etter plan- og bygningsloven
  • God kunnskap om, og erfaring med relevant lovverk med vekt på plan- og bygningsloven
  • God forståelse og erfaring med moderne IKT-verktøy
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Ønskelig med førerkort klasse B
Personlige egenskaper
  • Analytisk, strukturert og løsningsorientert
  • Samarbeidsorientert, serviceinnstilt tydelig og omgjengelig
  • Trives med høyt arbeidstempo
  • Personlig egnethet tillegges vekt
Vi tilbyr
  • Et dynamisk og spennende tverrfaglig fagmiljø med interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Dyktige og hyggelige kolleger
  • Gode pensjonsordninger
  • Fleksitidsordning
  • Ulykkesforsikring, også i fritiden
  • Bedriftsidrettslag med allsidig tilbud
  • Lønn etter avtale