• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.06.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4655913
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 04.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder avdeling for helse og rehabilitering

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Årstad sosialtjeneste har ledig fast stilling som avdelingsleder ved en av kontorets helse- og rehabiliteringsavdelinger (helse og rehabilitering 1).  

 
NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 42 000 innbyggere og ca. 1400 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionskontor i NAV region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har NAV Årstad rundt 250 ansatte, hvor 107 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.  

Arbeidsoppgaver:

Sosialtjenesten i NAV er et av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet.

Sosialtjenesten ved NAV Årstad er delt inn i avdelingene: Helse og Rehabilitering, Arbeid og Kvalifisering, Fellesfunksjoner og Mottak og Avklaring. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt.


Arbeidsoppgaver:
-       Personalansvar
-       Bistå med annet behov i avdelingen og ved kontoret / tjenesten
-       Bidra til å sikre helhetlig fokus i organisasjonen
-       Ansvar for å ivareta og utvikle samarbeid med interne og eksterne instanser.
-       Gi veiledning.
-       Ivareta og sikre målrettet samarbeid med NAV Stat.
-       Fatte og godkjenne vedtak etter gjeldende lovverk.

NAV er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver, avdelingstilhørighet og arbeidshverdag. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

 

Kvalifikasjoner:

- Bachelor i sosialt arbeid
- Erfaring fra arbeid i NAV sosialtjenesten.
- Videreutdanning i ledelse eller rusproblematikk / psykisk helse er en fordel
- Krav om ledererfaring
- Gode kommunikasjonsferdigheter – både skriftlig og muntlig
- Inngående kjennskap til sosialtjenesteloven, Helse -og omsorgstjeneste loven og annet relevant lovverk i NAV
- Kunnskap om relasjonsbygging
- Veiledningskompetanse
- Kjennskap til LEAN
- Erfaring med risikovurdering og sikkerhetsarbeid
- Kjennskap til saksbehandlingssystemer i NAV, samt generell god kompetanse på IT
- Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig

 

Personlige egenskaper:

- Endringsvillig
- Ansvarsbevisst
- Strukturert
- Kunne jobbe selvstendig og i team
- Ha stor og fleksibel arbeidskapasitet
- Ha gode kommunikasjonsevner
- Evne til å arbeide målrettet med arbeidsoppgaver
- Må trives i et aktivt og travelt miljø
- Like varierte utfordringer
- Gode samarbeidsevner
- Bidra til et positivt arbeidsmiljø
- Søker må kunne ta egne avgjørelser, være kreativ, kunne tenke nytt og være tydelig i sin kommunikasjon 
- Har et menneskesyn som støtter opp om NAV sine verdier 

 

Vi tilbyr:

- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune
- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid  

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.06.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4655913
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 04.06.2022