Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Avdelingsleder anskaffelser – IKT og entreprise

Offentlig forvaltning

Vil du lede et engasjert innkjøpsfaglig miljø som bidrar til bedre pasientbehandling?

Vi tilbyr en meningsfull lederstilling i et solid fagmiljø med kompetente kollegaer som har høy integritet og et sterkt engasjement for Sykehusinnkjøp HF sitt samfunnsoppdrag.

Sykehusinnkjøp HF er et landsdekkende helseforetak med over 300 medarbeidere fordelt på kontorer over hele landet. Vi inngår og følger opp innkjøpsavtaler på varer og tjenester for alle sykehusene i Norge.  I tett samarbeid med fagpersoner i sykehusene gjennomfører vi anskaffelser og forvalter avtaler som styrker pasientbehandlingen, samtidig som vi gjennom dette er en vesentlig bidragsyter til at spesialisthelsetjenestens kan ivareta sitt samfunns- og miljøansvar.

Vi søker nå en avdelingsleder til vår divisjon IKT og entreprise, med ansvar for gjennomføring av anskaffelsene på dette kategoriområdet i helseregionene nord, Midt-Norge og sør-øst. Som avdelingsleder vil du ha ansvar for daglig drift og utvikling av avdelingen, som består av 16 ansatte fordelt på lokasjoner i alle de tre nevnte helseregionene. I avdelingsleder-ansvar ligger å utarbeide årlige mål og handlingsplaner for området i samsvar med Sykehusinnkjøp HFs strategi, vårt årlige oppdragsdokument og helseregionenes behov.

Divisjonen jobber med et bredt utvalg av anskaffelser innen kategoriene IKT og bygg- og eiendomsentrepriser, så om du har en særlig erfaring eller interesse for noen av disse kategoriene, vil det være en fordel. Du vil ha ansvar for arbeidsmiljø, trivsel og kompetanseutvikling. Derfor ønsker vi oss en engasjert leder med god erfaring innen personalledelse. 

Stillingen rapporterer til divisjonsdirektør for IKT og entreprise, og du vil inngå i dennes ledergruppe. Du skal bidra til at anskaffelser gjennomføres på en profesjonell og tillitsskapende måte, slik at Sykehusinnkjøp HF oppfyller forventningene fra eiere, kunder og ansatte i spesialisthelsetjenesten.

Våre verdier er:

  • kunnskapsrik
  • nytenkende 
  • engasjert
  • profesjonell

Dette skal ligge til grunn for alt vi gjør i Sykehusinnkjøp HF, og det er viktig at du kan identifisere deg med og jobbe etter disse verdiene.   

Les mer om hvordan det er å jobbe hos oss på våre nettsider.

 

Kvalifikasjoner:

Vi ser etter en trygg og tydelig leder som motiverer og utvikler sine medarbeidere. Du samarbeider godt på tvers av fagmiljøer og organisasjonsnivåer, og kombinerer strategisk dømmekraft med operativ handlekraft.

Du er initiativrik, strukturert og analytisk, og har evne til å prioritere og delegere.  Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Personlige egenskaper:

  • Faglig utvikling i et av Norges største miljøer for offentlige anskaffelser 
  • Konkurransedyktige vilkår med lønn etter avtale 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger 
  • Livsfaseorientert personalpolitikk 
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmearbeid 
  • Trening i arbeidstiden 

Vi tilbyr:

Søkere som vurderes som mest kvalifiserte, blir innkalt til intervju. Vi benytter vanligvis arbeidspsykologiske testverktøy og har to intervjurunder i tillegg til sjekk av attester og referanser. 

Alle søkere får tilbakemelding på søknaden sin, uavhengig av utfallet. Sykehusinnkjøp HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg, må du grunngi dette i søknaden. Du vil bli kontaktet dersom ønsket ikke innvilges, og får anledning til å trekke søknaden, jf. offentleglova § 25.