Ledig stilling

Kristiansund kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker en engasjert og faglig sterk avdelingsleder for planavdelingen ved enhet Plan og byggesak. Vi ser etter deg som har relevant utdanning og evne til å kombinere faglig innsikt med inkluderende lederskap. 

Enheten ivaretar bl.a. kommunens reguleringsplaner, byggesaksbehandling, samt kart-/oppmålingsoppgaver. Enheten har et viktig samfunnsoppdrag og skal levere gode tjenester til både innbyggere og næringsliv. 

Vi har et faglig sterkt arbeidsmiljø bestående av bl.a. ingeniører, naturvitere, arkitekter, jurister og samfunnsvitere. I stillingen får du jobbe både med tjenesteproduksjon og administrasjon, og utøve lederskap med nærhet til ansatte og tjenesten. Her vil du få faglige utfordringer, personlig kompetanseoppbygging og egenutvikling. 

Avdelingsleder inngår i lederteamet i enheten og rapporterer dirkete til enhetsleder. Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, har du som avdelingsleder ansvar for avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser.

Dine hovedoppgaver
  • delegert lederansvar for fag, personal og økonomi - og du leder i tråd med kommunens oppdrag og enhetens mål
  • ansvar for koordinering og fordeling av oppgaver og framdrift innenfor ditt fagområde
  • sørge for at medarbeiderne dine opplever et støttende lederskap, faglig utvikling og mestring i møtet med oppgavene
  • bistå enhetsleder med å utøve kommunens systematiske HMS-arbeid
Formelle krav
  • mastergrad innen ingeniørfag, rettsvitenskap, by- og regionplanlegging, naturforvaltning, byarkitektur eller tilsvarende
  • minimum 5 års relevant arbeidserfaring 
  • gode digitale ferdigheter
  • god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Det er ønskelig at du har
  • videreutdanning innen ledelse
  • ledererfaring
  • erfaring fra offentlig forvaltning
  • kjennskap til politiske prosesser
Vi ser etter deg som
  • har god rolle- og oppgaveforståelse
  • er en samlende og tydelig leder
  • har evne til å ivareta ansatte, verdsette og beholde, samt videreutvikle kompetanse
  • har evne til å jobbe selvstendig, systematisk og målrettet
  • er utviklingsorientert og har evne til nytenkning
  • har god arbeidskapasitet
  • har gode kommunikasjonsevner og er en relasjonsbygger
Vi tilbyr
  • en variert og spennende arbeidshverdag
  • en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
  • et sterkt fagmiljø og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
  • flotte og moderne kontorer midt i sentrum ved Kristiansund servicetorg
  • flyttegodtgjørelse i henhold til kommunens retningslinjer
  • offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.