Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
25.06.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6243004Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Avdelingsleder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Etat for tjenester til utviklingshemmede er en av fire etater under byrådsavdeling BEHO - Byrådsavdeling, eldre, helse og omsorg. BEHO - har ansvaret for kommunens samfunnsoppgaver innen folkehelse, tjenester til eldre og særlig omsorgstrengende, helsetjenester og legevakt. Byrådsavdeling for eldre, helse og omsorg har ansvaret for vel 8000 ansatte.
Etat for tjenester til utviklingshemmede har ca. 4500 ansatte og gir tjenester til ca.1400 bruker, vi har 112 tjenestesteder og er en av de største helseetatene på fagfeltet i landet. Etaten har vært gjennom en større omorganisering i 2024. I denne forbindelse ble enhet for kvalitet- og organisasjonsutvikling opprettet som inkluderer 3 avdelinger; avdeling HR og lønn, avdeling økonomi og ressursstyring og avdeling for kvalitet og internkontroll. Enheten har 50 årsverk.
Avdeling HR og lønn består av personalrådgivere og lønnskonsulenter som skal sørve hele etaten innenfor fagfeltene. Vi søker en leder med bred erfaring fra HR-arbeid, strategisk og analytisk tenking, samt erfaring fra lønnsarbeid og ledelse.
Enheten søker ny avdelingsleder som evner å strukturere arbeidsoppgavene, inspirere og motivere medarbeidere til å jobbe sammen mot et felles mål. Vi ønsker en initiativrik og utviklingsorientert person med høy gjennomføringskompetanse. En leder som kan samarbeide og jobbe tett med overordnede strategier og mål. Du må være trygg i rollen, og evne å veilede, utvikle dyktige medarbeidere, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø, og ha en høy etisk bevissthet.
Stillingen krever kunnskap om relevant lov- og avtaleverk, samt god kompetanse innenfor kommunikasjon og erfaring fra ledelse og strategisk HR arbeid. Avdelingsleder inngår i enhetens ledergruppe
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning innen HR, organisasjon og ledelse. Bachelorgrad 180 studiepoeng
- Erfaring fra operativt og strategisk HR-arbeid
- Må ha ledererfaring eller fagledererfaring
- Bør ha kjennskap til offentlig sektor
- Må ha kunnskap om lønnsarbeid
- En fordel med kjennskap til fagsystemet UBW - HR
- Erfaring med relevant lov- og avtaleverk og arbeidsrettslige oppgaver
- God formuleringsevne på norsk både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- Personlig egnethet er et krav og vil bli særlig vektlagt
- Faglig pådriver med vilje til endring og utvikling
- Strukturert, stor arbeidskapasitet, analytisk og evne til å løse komplekse saker
- Ha en åpen og inkluderende væremåte
- Være løsningsorientert og ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter på tvers internt og eksternt. Bidra til godt teamarbeid.
- Evne til å utvise godt lederskap gjennom målsetning, beslutningsevne, motivasjon og utvikling.
- Leder skal ha en lederadferd basert på Bergen kommunes etiske regler, og påse at disse følges innenfor egen avdeling
Vi tilbyr:
- Et arbeidsmiljø preget av utvikling og vekst
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Ledernettverk og lederstøtte
- Fleksibel arbeidstid og muligheter for hjemmekontor
- Lønn som avdelingsleder etter lokale lønnsbestemmelser, erfaring og utdanningsnivå
- Gode pensjonsordninger
- Mulighet for medlemskap i bedriftsidrettslag innenfor flere idrettsgrener
- Rabatt på flere treningssentre i Bergen
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
25.06.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6243004Se her for andre jobber fra Bergen kommune