Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
12.03.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6090630Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Avdelingsleder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ønsker du en spennende lederstilling hvor du kan bidra med å sikre og videreutvikle tjenestetilbudet for personer med demens?
Lyngbøtunet er et kommunalt drevet sykehjem som yter tjenester til 60 langtids beboere. Vi har en avdeling for somatisk pleie og en for demens. Sykehjemmet ligger meget sentralt i naturskjønne omgivelser på Laksevåg med ca. ti minutter med bil/ buss fra Bergen sentrum. Vi har høy fagkompetanse med engasjerte og faglig dyktige medarbeidere, med stort fokus på aktiviteter og trivsel for beboere og medarbeidere.
Sykehjemmet har eget kjøkken som tilbereder fersk, nylaget lunsj og middag til beboerne. Lyngbøtunet har eget bemannet vaskeri- og renholdsavdeling.
Avdelingen for demens har totalt 30 plasser fordelt på 3 bogrupper. Avdelingsleder vil ha en viktig rolle i å videreutvikle avdelingen, og er en del av enhetsleders ledergruppe. Du har ansvar for daglig drift, og har det faglige og økonomiske ansvaret, samt personalansvaret for avdelingen. Vi ønsker deg som har ledererfaring fra tilsvarende stillinger, og er en god relasjons bygger som oppnår resultater i samarbeid med dine medarbeidere og kollegaer. Du liker å jobbe med kvalitetsforbedring, og er opptatt av å sikre gode tjenester til våre beboere.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
For mer informasjon se våre nettsider.
https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/lyngbotunet
https://www.facebook.com/Lyngbotunet
Søkere vurderes fortløpende
Kvalifikasjoner:
- Norsk autorisasjon som sykepleier
- Videreutdanning i ledelse er et krav, men lang relevant ledererfaring kan kompenserer for manglende lederutdanning.
- Kunnskap og erfaring fra offentlig forvaltning vil være en fordel
- God kjennskap til bemanningsplanlegging og bruk av turnusverktøy
- Gode IKT- kunnskaper
- God skriftlig og muntlig fremstilingsevne
- Erfaring og gode fagkunnskaper om demenssykdom
- Kunnskap om miljøterapi og kunne veilede personale på dette
- Fremmedspråklige søkere med utdanning utenfor Norden må dokumentere bestått B2-test i Nors og ha godkjent autorisasjon fra NOKUT
- Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
- Gyldig politiattest
Personlige egenskaper:
Personlig egnethet vektlegges, og vi søker deg som:
- Er en god rollemodell som motiverer dine medarbeidere, og oppmuntrer til dialog og samarbeid
- Er tillitsskapende med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Er fleksibel, selvstendig og jobber godt under press
- Er ansvarsbevisst, stabil og lojal
- Jobber målrettet, systematisk og har et helhetlig blikk for avdelingen og virksomheten.
- Evne til å lede endringer og beherske et høyt arbeidstempo
- Evne til å veilede ansatte og pårørende i krevende situasjoner
- Pålitelighet og godt humør
- Trives med nye utfordringer og ha evnen til å finne gode løsninger
Vi tilbyr:
- En spennende og utfordrende jobb med muligheter
- Et godt arbeidsmiljø
- Høyt faglig nivå med fokus på kompetanseheving og personlig utvikling
- Utfordrende arbeidsoppgaver
- God pensjonsordning
- IA-bedrift
- Gratis parkering
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
12.03.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6090630Se her for andre jobber fra Bergen kommune