Bedrift
Molde kommuneSøknadsfrist
12.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5932016Se her for andre jobber fra Molde kommune
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Molde kommune
Avdelingsleder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Er du vår nye avdelingsleder?
Er du en ledertype som utøver ledelse ved å være tydelig og som ser viktigheten av å bygge gode relasjoner? Vil du kunne være en leder som bidrar til, og som ønsker å motivere og inspirere medarbeiderne slik at det ytes gode tilpassede tjenester og det skapes trygge og gode arbeidsmiljø preget av inkludering og mestring? Har du i tillegg blikk for nyskaping og digitalisering?
Da kan du være den vi er på jakt etter!
Vi har ledig stilling som avdelingsleder ved en av være driftsenheter i bo- og habilitering.
Beskrivelse av arbeidssted
Enheten har ansvaret for de fleste kommunale tjenester for mennesker med utviklingshemming og koordinering av tjenester og annen bistand til andre med funksjonsnedsettelser.
Hovedoppgaver
Avdelingsleder har ansvar for personal, fag og økonomi i driftsenheten og inngår i ledergruppen til enhetsleder for bo- og habiliteringstjenester. Avdelingsleder er nærmeste leder for fagansvarlig leder som er delegert fagansvaret i driftsenheten, samt øvrige ansatte.
Hovedoppgaven til avdelingsleder vil være personalledelse og økonomistyring.
Kvalifikasjoner
Vi søker kandidater som har:
- interesse innenfor fagfeltet helse/sosial og ledelse.
- det er ønskelig med kunnskap og erfaring fra mennesker med nedsatt funksjonsevne.
- høgskoleutdanning, minimum bachelor innen helse- og sosialfag eller annen relevant utdanning med samme nivå er ønskelig.
- Det er ønskelig med videreutdanning innenfor ledelse, lang og/eller særlig relevant praksis kan oppveie for manglende lederutdanning.
- god økonomiforståelse
- gode IKT kunnskaper
- erfaring med administrasjon av turnus er en fordel
- erfaring med HOL kap. 9 vektlegges
- erfaring med helse-og mestringsteknologi er en fordel
- god muntlig og skriftlig framstillingsevne
- for søker med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedleggs søknaden
- gyldig politiattest må fremlegges
Personlige egenskaper:
- gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- god formidlingsevne og evne til å engasjere
- systematisk og strukturert
- målrettet og resultatorientert med høy gjennomføringsevne
- en ledelsesstil som involverer, inspirerer og legger til rette for trivsel og utvikling
- interesse og nysgjerrighet for innovasjon
- refleksjonskompetanse
Personlige egenskaper og egnethet vektlegges
Vi følger kommunens etiske regler der ærlighet og gode holdninger er en forutsetning.
Vi tilbyr
- gode pensjons- og forsikringsordninger.
- et godt og inkluderende arbeidsmiljø med dyktige medarbeider
- spennende og utfordrende arbeid med muligheter for faglig og personlig utvikling
Avlønning etter avtale.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med til arbeidsgiver ved ev. intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.
Bedrift
Molde kommuneSøknadsfrist
12.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5932016Se her for andre jobber fra Molde kommune