• Bedrift
    Kristiansund kommune
  • Søknadsfrist
    18.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5924582
  • Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
  • Oppdatert 05.11.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Liker du å lede, organisere og koordinere? Er du en leder som liker å arbeide selvstendig, er tydelig og engasjert? Da kan dette være stillingen for deg!

Kristiansund kommune har ledig 100 % fast stilling som avdelingsleder for Nattpatruljen og Hjemmehjelpstjenesten, per tiden ved enhet Hjemmetjenesten. Stillingen har kontorsted Bedriftsveien.

Hjemmetjenesten er en enhet med åtte roder og ett bofellesskap. Vi er lokalisert på to ulike bygg, Barmanhaugen og Bedriftsveien. Hjemmetjenesten yter tjenester til hjemmeboende som er avhengig av hjelp og pleie i hverdagen. Målet er at brukerne skal kunne bo lengst mulig i egen bolig.

Som avdelingsleder vil du ha tett samhandling med andre avdelingsledere og fagpersoner i enheten. Du vil ha ansvar for både nattpatruljen og hjemmehjelpstjenesten. Nattpatruljen består av en selvstendig og erfaren gruppe av sykepleiere og helsefagarbeidere, som kun har arbeidstid natt. Hjemmehjelpstjenesten består av engasjerte og dyktige hjemmehjelpere, som kun har arbeidstid på dag.

Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, skal du som avdelingsleder forvalte oppgaver som gjelder avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene når lederen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet.    

Arbeidsområder
  • planlegge, organisere, lede og følge opp rodenes tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser i tråd med gjeldende lov, avtaleverk og politiske vedtak
  • samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • oppfølging av HMS-arbeid, avviksbehandling og kvalitetsarbeid
  • vurdering av velferdsteknologi til aktuelle brukere for å bidra til egenmestring i hverdagen
Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som sykepleier eller vernepleier

  • videreutdanning i ledelse, evt en forpliktelse om å starte på utdanning innen to år
  • gode digitale ferdigheter
  • førerkort kl. B
Ønskede kvalifikasjoner
  • ledererfaring
  • erfaring fra turnusplanlegging
  • erfaring med velferdsteknologi   
Vi søker deg som 
  • er engasjement og har interesse for å bidra til utvikling av fagområdene
  • har god rolle- og oppgaveforståelse
  • har en tydelig og inkluderende lederstil
  • er en god lagspiller og motivator
  • har gode relasjonelle egenskaper
  • er fleksibel og løsningsorientert
  • er strukturert og målrettet
  • er selvstendig med god arbeidskapasitet
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt ved tilsetting.

Vi tilbyr
  • et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
  • varierte arbeidsoppgaver
  • en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
  • gode interne system på sertifisering
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

  • Bedrift
    Kristiansund kommune
  • Søknadsfrist
    18.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5924582
  • Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
  • Oppdatert 05.11.2024