Ledig stilling

Kristiansund kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Liker du å lede, organisere og koordinere? Er du selvstendig, en god rollemodell med gode samarbeidsevner og en inkluderende lederstil? Da kan dette være en stilling for deg!  

Vi søker en engasjert avdelingsleder i 100% vikariat i dagstilling, ledig fra dags dato med varighet til og med 30.09.2025, med mulighet for forlengselse.  

Bergan sykehjem er et sykehjem med 3 avdelinger for personer med demens. Sykehjemmet har plass til 55 beboere. Det ligger sentralt plassert i bydelen Nordlandet i Kristiansund.

Vi søker etter en dyktig og tydelig person med helsefaglig bakgrunn. Du må gjerne være kreativ og nytenkende, like å være pådriver i endrings- og utviklingsarbeid, samt ha god gjennomføringsevne. 

Hos oss får du være med på å utvikle morgendagens helse- og omsorgstjenester. Enheten er i stadig utvikling der vi har fokus på å sikre riktig kompetanse til rett tid, gi tilpassede og differensierte tilbud etter beboernes ulike behov, samt innføre velferdsteknologi. Vi arbeider også med å bygge opp heltidskultur i alle ledd av organisasjonen. Viktige virkemidler er blant annet ulike arbeidstidsordninger. Du vil drifte en av de tre avdelingene og samarbeide tett med de 2 andre avdelingslederne.

Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, har du som avdelingsleder ansvar for avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene når lederen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet.   

Arbeidsområder
  • planlegge, organisere, lede og følge opp avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser i tråd med gjeldende lov, avtaleverk og politiske vedtak
  • samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • oppfølging av HMS-arbeid, avviksbehandling og kvalitetsutvikling
Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som sykepleier eller vernepleier
  • god formidlingsevne, både muntlig og skriftlig
  • Gode digitale ferdigheter
Ønskede kvalifikasjoner
  • videreutdanning innen ledelse og/eller erfaring som leder
  • videreutdanning innen ledelse av prosesser og endinger
  • kunnskap og erfaring i turnusplanlegging
  • god kjennskap til fag-/tjenesteområdet 
Vi søker deg som
  • har god rolle- og oppgaveforståelse
  • er strukturert, løsningsorientert og målrettet 
  • dine arbeidskollegaer beskriver deg som en lagspiller
Vi tilbyr
  • et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
  • en arbeidsplass med fokus på forbedringsarbeid og utvikling av tjenestene
  • fokus på gjensidig læring og faglig påfyll
  • gode interne system på sertifisering
  • systematisk arbeid knyttet til pasientsikkerhet
  • flyttegodtgjøring etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP  
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.