Ledig stilling

Kristiansund kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en initiativrik lagspiller med pågangsmot? Motiveres du av NAV sitt samfunnsoppdrag? Da ønsker vi at du søker hos oss!

Vi søker en engasjert avdelingsleder i 100% fast stilling ved enhet NAV i Kristiansund kommune.

Som avdelingsleder vil du være en del av kontorets lederteam og vil ha en aktiv rolle inn i arbeidet med strategisk arbeid for forbedring, kvalitet og resultater. Du må være helhetstenkende og like endring.

Om enheten

NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med ca. 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og få sikret inntekt. NAV sin strategi er "arbeid først". Det innebærer at vårt hovedfokus er å yte bistand mot å komme i arbeid. NAV Kristiansund er et partnerskap mellom kommune og stat. Kontoret har ca. 80 engasjerte medarbeidere organisert i fire avdelinger med ulike team som bistår og utfyller hverandre. Lokalene ligger sentralt i Kristiansund.

NAV samhandler med et mangfold av arbeidsgivere, samarbeidsparter og brukere som trenger ulike tjenester, veiledning og oppfølging. Det er et tett samarbeid med andre kommunale virksomheter/områder, i tillegg til arbeidsmarkedet og frivillige lag og organisasjoner. NAV Kristiansund jobber på tvers av kommunale og statlige tjenester, og avdelingsleder hos oss vil være avdelingsleder for både kommunale og statlige tjenester, uavhengig av ansettelsesforhold.

Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, har du som avdelingsleder ansvar for avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene når lederen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet.   

Arbeidsområder
  • planlegge, organisere, lede og følge opp avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser i tråd med gjeldende lov, avtaleverk og politiske vedtak
  • være en aktiv medspiller i kontorets lederteam og bidra til helhetlig utvikling av NAV-kontoret
  • systematisk søkelys på internkontroll, kompetanseheving og systemforbedring internt og eksternt
  • oppfølging av HMS-arbeid, avviksbehandling og kvalitetsutvikling
Kvalifikasjonskrav
  • relevant 3-årig utdanning på høyskole-/universitetsnivå 
  • god formidlingsevne, både muntlig og skriftlig (minimum C1)
  • kjennskap til relevant kommunalt og statlig regelverk
Ønskede kvalifikasjoner
  • god kjennskap til NAV sine tiltak, virkemidler og ytelsesområder
  • videreutdanning innen ledelse og/eller erfaring som leder
  • erfaring med hva som kreves ved oppfølging av personer i vanskelige livssituasjoner
  • markedskompetanse og nettverk mot lokalt arbeidsmarked
Personlige egenskaper
  • god rolle- og oppgaveforståelse
  • strukturert, løsningsorientert og målrettet 
  • dine arbeidskollegaer beskriver deg som en lagspiller
  • utviklingsorientert og endringsvilling
  • samfunnsengasjert, analytisk og med god gjennomføringsevne
  • har evne til å motivere og engasjere
Vi tilbyr
  • spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten 
  • en variert og spennende arbeidshverdag 
  • et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP  
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.