Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tønsberg kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning

Vi søker etter en ny avdelingsleder til vår avdeling Vi på Eik. Avdelingen er organisert under tjenesten Tilrettelagt arbeid og aktivitet i Tønsberg kommune. Vi på Eik tilbyr arbeids- og aktivitetsrettede dagtilbud til mennesker med ulike funksjonsvariasjoner. Målgruppa består hovedsakelig av mennesker med utviklingshemming, og det gis per i dag tilbud til ca 60 tjenestemottakere med ulike tilretteleggingsbehov. Det er ca 20 årsverk tilknyttet avdelingen. 

Avdelingen har fokus på målrettet miljøarbeid og helsefremming. Det tilbys ulike helsefremmende aktiviteter som friluftsliv, sosialt samvær, bading, hobbyaktiviteter og dans. I arbeidsdelen tilrettelegges det for varierte arbeidsoppgaver for våre tjenestemottakere som kantinedrift, vev, søm, lysstøp, produksjon av tennbriketter, tresløyd og kabelsplitting.

Vi ser etter deg som har lyst til å lede Vi på Eik og som evner å videreutvikle avdelingen sammen med øvrig ledelse, ansatte og tjenestemottakere.     

Hovedarbeidsoppgaver

  • Sikre forsvarlige og gode tjenester.
  • Ledelse av avdelingene arbeid og aktivitet ved Vi på Eik.
  • Overholde gjeldende budsjett.
  • Sikre samarbeidsarenaer innenfor fagfeltet.
  • Medarbeidersamtaler.
  • Legge til rette for et godt arbeidsmiljø og medarbeiderskap.
  • Gjennomføre delegerte oppgaver fra tjenesteleder.

Kvalifikasjonskrav

  • Minimum treårig bachelorutdanning.
  • Erfaring i arbeid med mennesker med utviklingshemming og/eller andre funksjonsvariasjoner.
  • Digitale ferdigheter.
  • Språkkrav for helsepersonell; faglærte/ufaglærte tilsvarende B2.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Gode ferdigheter i bruk av digitale verktøy og programmer som gat, elektronisk pasientjournal, websak eller liknende.
  • Ønskelig med erfaring i arbeid med Helse- og sosialtjenesteloven kap.9
  • Ønskelig med erfaring fra endringsledelse.
  • Ønskelig med erfaring og/eller utdannelse innen ledelse.
Personlige egenskaper
  • Evne til å lytte og se personalgruppa.
  • Gjennomføringsevne.
  • Lagbygger med gode relasjons- og kommunikasjonsferdigheter.
  • Tydelig og målbevisst.
  • Effektiv og strukturert.
Vi tilbyr:
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Faglige utfordringer
  • Utviklende og varierte arbeidsoppgaver

Den som ansettes må forplikte seg til å ta lederutdanning etter tilsetting, dersom vedkommende ikke innehar denne utdanningen. Personlig egnethet vektlegges stor betydning i ansettelsen. Kravet om bachelorutdanning kan fravikes dersom kandidaten har bred erfaring i liknende arbeid og høy faglig innsikt.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost