• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    03.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5587284
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 15.02.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om stillingen

Har du lyst til å lede engasjerte medarbeidere i et spennende utviklingsarbeid, og samtidig være en leder som jobber med organisasjons- og tjenesteutvikling? Da er dette stillingen for deg.

Behandlings- og rehabiliteringsavdelingen er samlokalisert med 23 kommunale, interkommunal og spesialisthelsetjenester ved Distriktsmedisinsk senter.  Avdelingen har 18 sengeplasser hvorav 13 korttidsplasser og 5 interkommunale akutte døgnplasser. Tjenestetilbudet er rettet mot pasienter over 18 år som har behov for korttidsopphold i institusjons for medisinsk utreding og behandling, rehabilitering og lindrende behandling istedenfor og etter sykehusbehandling.

5 sengeplasser er øremerket akutte døgnplasser i samarbeid med Sørreisa kommune. Tilbudet skal være før og istedenfor sykehusinnleggelse for pasienter som kan få ett like godt tilbud på KAD som på sykehuset.

Avdelingen har om lag 23 årsverk i ett tverrfaglig og godt arbeidsmiljø, med sykepleiere, helsefagarbeidere, fysioterapeut, ergoterapeut og leger. I tillegg til avdelingsleder har avdelingen egen fagansvarlig med delegerte dagligdrift ansvar.

 Behandling og rehabiliteringsavdelingen er tilknyttet virksomheten DMS/Senjalegen, som avdelingsleder inngår du i lederteam sammen med 8 avdelingsledere og virksomhetsleder.

Stillingen er 100 % dagtid

Arbeidsoppgaver

Avdelingsleder skal sammen med øvrige ledere etablere, drifte og utvikle Senja kommune og bidra til at våre kompetente medarbeidere har gode rammevilkår og riktig kompetanse for å utøve sine arbeidsoppgaver. Som Avdelingsleder får du

  • Ansvar for fag, personal og økonomi i avdelingen
  • Være en pådriver for og initiativtaker til å styrke og videreutvikle kommunale helse- og omsorgstjenester sammen med virksomhetsleder og øvrige avdelingslederne innen Helse og omsorg
  • Legge til rette for gode medvirknings- og samskapningsprosesser med relevante brukergrupper og samarbeidsaktører, herunder spesialisthelsetjenesten og institusjoner
  • Sørge for god samhandling med og bred involvering av de ansatte og tillitsvalgte for å oppnå best mulig tjenester
  • Ivareta arbeidsgivers plikter og rettigheter etter Senja kommunes arbeidsgiverstrategi, herunder ansvar for avdelingens HMS og IA arbeid.
  • Arbeide for fremtidsrettede, bærekraftige og effektive løsninger

Kvalifikasjonskrav

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Ønskelig med lederutdanning og ledererfaring
  • Solid faglig kunnskap og relevant erfaring innenfor fagområdene vil bli vektlagt
  • God forståelse for lederskap
  • Meget god til å kommunisere muntlig og skriftlig
  • God digital kompetanse.
  • Kjennskap til lover, forskrift og avtaleverk innen fagområdet

Vi tilbyr

  • Faglig utfordringer på et spennende fagområde i stadig endring
  • Kompetanseutvikling
  • Et positivt og flerkulturelt arbeidsmiljø
  • Nytenkning innen velferdsteknologi
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Gode pensjon og forsikringsordninger i KLP

Personlig egenskaper

Senja kommunes verdier er Raus, Fremoverlent og Bærekraftige. Vi søker leder som etterlever disse verdiene.

For stillingen søker vi en ansatt som er:

  • Etterrettelig, målrettet, beslutningsdyktig og gjennomføringssterk
  • Løsningsorientert
  • Har gode samarbeidsevner
  • Evner å begeistre og motivere
  • Evner å oppnå resultater i samarbeid med andre
  • Håndtere en travel hverdag med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Serviceinnstilt og fleksibel med brukeres behov i sentrum
  • Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø

 

For stillingen gjelder:

I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren blir offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.

Det kreves politiattest ved alle tilsetninger

Aktuelle søkere innkalles til intervju

Lønn etter avtale og kvalifikasjoner.

Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

2 referanser bes oppgitt.

Kopi av attester og vitnemål blir etterspurt ved behov. Kopiene blir ikke returnert.

Søknad via e-post eller post godtas ikke. 

For mer informasjon ta kontakt med:

Virksomhetsleder DMS/Senjalegen, tlf 48 17 39 16. evy.nordby@senja.kommune.no

 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    03.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5587284
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 15.02.2024