• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0566, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4961373
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 18.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning

NAV Grünerløkka er et spennende, mangfoldig og stort NAV-kontor i Oslo sentrum med ca 250 kompetente og engasjerte ansatte. Grünerløkka er Oslos mest folkerike bydel og NAV-kontoret er en sentral tjenesteyter for bydelens innbyggere.

Vi leter etter deg som er opptatt av at mennesker skal møtes med tillit og respekt.  Du må ha et stort engasjement for både ansatte og innbyggerne i bydelen, og det å gi god service må være viktig for deg. Du må være positivt nysgjerrig på mennesker.

Vi leter etter deg som er trygg i lederrollen og  god på relasjonell kompetanse. Ansatte har travle dager og møter kontinuerlig nye brukere. De trenger en leder som viser vei, er tydelig og gir rom og støtte til både innbyggerne og ansatte.

Du skal være avdelingsleder for en avdeling bestående av dyktige veiledere med mangfoldig kompetanse.  Avdelingens hovedoppgave er å kartlegge behovene til og veien videre, for alle nye brukere av NAV kontoret, uavhengig av om bruker er nyregistert arbeidssøker, søker arbeidsavklaringspenger eller økonomisk sosialhjelp. Økonomisk rådgivning ligger også til avdelingen.

Avdelingen er i utvikling og trenger derfor deg som forstår oppdraget, og engasjeres av å finne riktig vei for våre brukere. Du må trives og være komfortabel med et høyt tempo.

Som avdelingsleder vil du være en del av kontorets lederteam og du vil ha en aktiv rolle inn i arbeidet med kontinuerlig forbedring av kontoret. Denne lederrollen forutsetter en engasjert, energisk, strukturert, trygg og utviklingsorientert person som arbeider målrettet, og som effektivt bistår sine medarbeidere i en travel hverdag.

Vi søker deg som trives i endring da dine arbeidsoppgaver og ansvarsområder kan endres underveis. 

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og utvikle en avdeling der veiledere kartlegger alle nye brukere av NAV kontoret på tvers av styringslinjer
  • Ansvarlig for utøvelse av strategiske planer i daglig drift
  • Personal og resultatansvar
  • Være en aktiv medspiller i NAV Grünerløkka sitt lederteam, og lederteamet i eget strategisk område
  • Sørge for kvalitet og oppfølging av god forvaltning i henhold til gjeldene lovverk
  • Sørge for kvalitet og kompetanse i henhold til den servicen innbyggerne i bydelen er i behov av
  • Utstrakt samarbeid med andre avdelinger og ledere på kontoret, samt i bydelen og eksterne samarbeidspartnere
  • Ansvar for rekrutteringsprosesser ved avdelingen
  • Utvikling av godt medarbeiderskap og ønsket kultur på avdelingen og kontoret
  • Vedtatte verdier for NAV og Oslo kommune skal prege utførelsen av arbeidet
  • NAV Grünerløkka er i stadig utvikling, så endring av ansvar og arbeidsoppgaver må påregnes.

Kvalifikasjoner:

  • Du må ha en bachelorgrad fra universitet eller høyskole innenfor relevant fagretning. Annen relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • Du må ha god forståelse av NAV sitt samfunnsoppdrag
  • Du må ha god kjennskap til NAV og god forståelse av Lov om sosiale tjenester i NAV, NAV loven og NAV sine tiltak og virkemidler
  • Du må ha erfaring fra personalledelse, og kunne vise til gode lederegenskaper og resultater
  • Du må ha kunnskap om partnerskapet i NAV og kjennskap til begge styringslinjer
  • Du må ha erfaring fra arbeid med arbeidsinkludering og sosialfaglig arbeid
  • Du må være sterk på relasjonell kompetanse, og ha gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig.
  • Du må ha gode digitale ferdigheter, og kunne formidle hvordan man bruker våre systemer til dine ansatte

Personlige egenskaper:

  • Du må være trygg i din rolle som leder og liker å gjøre dine ansatte gode
  • Du må være god på å formidle retning og mål for din ansatte i en avdeling som er i utvikling og endring
  • Du må være være strukturert og metodisk i ditt arbeid,
  • Du har stor arbeidskapasitet og evner å prioritere
  • Du er god på samarbeid, men har evne til å jobbe selvstendig 
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde i stadig utvikling
  • Aktive, engasjerte og kunnskapsrike kollegaer
  • Personalkantine
  • Treningsrom og mulighet for trening i arbeidstiden
  • Kontorlokaler i nytt bydelshus i Marstrandgata 6 fra høsten 2023
  • Lønn som avdelingsleder i lønnstrinn 52 tilsvarende 737 200 kr i stillingskode 0225000
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0566, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4961373
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 18.01.2023