• Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    21.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4809958
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 08.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rana kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du vår nye avdelingsleder?

Vår visjon er åpenhet- respekt- samarbeid og tillit. Vi skal sørge for at Rana Kommunes innbyggere med behov for heldøgns pleie, rehabilitering og omsorg mottar et godt tjenestetilbud. Vi arbeider kontinuerlig med økt kvalitet i tjenesten, fagutvikling og innovasjon, for å møte fremtidens behov.

Ved Ytteren sykehjem har vi ledig 100% fast stilling som avdelingsleder fra 01.01.2023

Ytteren sykehjem har 20 plasser med følgende inndeling:
• 10 somatiske sykehjemsplasser
• 4 demensplasser for personer med vedvarende alvorlig grad av adferd eller psykologiske symptomer, som gjør det nødvendig med særskilt oppfølging eller utredning.
• 6 plasser for fysiske funksjonelle personer med demenssykdom.

Avdelingen samarbeider med Ytteren korttidsenhet om sykepleieressurser.

Arbeids og ansvarsoppgaver:
• Lede personalgruppen i din avdeling - utøve god personalledelse, og lede og utvikle HMS-arbeidet
• Være en synlig og tilstedeværende leder i avdelingen
• Styre avdelingen innenfor tildelte økonomiske rammer - bruke avdelingens personalressurser effektivt gjennom god arbeidsplanlegging og god kommunikasjon med ansatte
• Bidra til kontinuerlig og strukturert forbedringsarbeid, herunder tilrettelegge for kompetanseutvikling, tverrfaglig samarbeid og miljøarbeid
• Være en del av sykehjemmets lederteam, og aktivt bidra i beslutninger om fremdrift, videreutvikling og prioriteringer innen personalledelse, økonomistyring og kvalitetsutvikling

Kvalifikasjonskrav:
• Utdanning innen administrasjon, ledelse og økonomi og/eller bachelor innen helse- og sosialfaglig utdanning
• Solid erfaring fra personalledelse og omstillingsprosesser er ønskelig, men ikke et krav
• Beherske norsk muntlig og skriftlig tilsvarende høyere nivå (C1)
• For helsepersonell: Gyldig politiattest ved tiltredelse, jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4

Personlig egnethet / personlige egenskaper:
Til stillingen søker vi en dyktig leder med følgende egenskaper:
• Du er trygg i lederrollen, og du liker å være en synlig og tilstedeværende leder.
• Du lytter til dine medarbeidere, er tydelig i din kommunikasjon - og våger å stille krav.
• Vi ser at du har god struktur i din arbeidshverdag, og vil bidra til å skape struktur for andre.
• Du er god til å prioritere, følge opp og styre prosesser.
• Den digitale utviklingen har vært stor på mange fronter, og vil fortsette og bli den nye arbeidshverdagen også i helsesektoren. Vi ser derfor at du er godt vant med ulike IT-oppgaver og nye programvarer.

Vi er på utkikk etter deg som får energi av å motivere andre til å jobbe med utvikling. Som er selvstendig, har gode samarbeidsevner og er trygg i din rolle som leder.
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi kan tilby:
• Du blir en del av et lederteam som vektlegger samhandling, utvikling og fagkunnskap
• En stilling som har mange konkrete oppgaver, men med stor mulighet for å forme arbeidshverdagen din selv
• Mange dyktige medarbeidere som er opptatte av å sørge for høy kvalitet på sykehjemmet.
• Digitalisering av arbeidsoppgaver
• Hos oss vil du få være med å påvirke fremtidens institusjonstjenester i Rana Kommune.

Arbeidstid: Dagtid

De to siste referanser må oppgis. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.

Lønn fastsettes på grunnlag av intern lønnsstruktur. Lønn- og lønnsansiennitet beregnes ut fra de vitnemål og attester, som legges ved søknaden. Vitnemål fra utenlandske høyskoler/universiteter må være NOKUT-godkjent.

Politiattest skal fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.

Rana kommune praktiserer mer offentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til

Seksjonsleder Astrid Skjevling, tlf.: 48027260 eller e-post: astrid.skjevling@rana.kommune.no

Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.

Søknadsfrist: 21.11.2022

 

  • Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    21.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4809958
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 08.11.2022