Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning

Tilrettelagte tjenester gir tjenester etter vedtak hjemlet i helse- og omsorgstjenesteloven; avlastning, støttekontakt og bistand i bolig med heldøgns bemanning. Virksomheten gir også tjenester som dagtilbud og har ansvar for kommunens PBA ordninger. Det er 13 avdelinger i Tilrettelagte tjenester, 11 av disse er boliger i tilknytning til døgnbemannet personalbase. Virksomheten har også ansvar for et avlastningshjem for barn og ungdom. Avdelingene ligger spredt i hele Haugesund kommune. I Tilrettelagte tjenester er det ca. 400 ansatte, i tillegg til støttekontakter og familieavlastere.

I denne stillingen vil en ha ansvar for 2 avdelinger, Stemhaugmarka og Styrmannsvegen. I begge avdelingene er det i tillegg til avdelingsleder også en fagansvarlig.

Stemhaugmarka er et bofellesskap nord i Haugesund hvor det bor 6 voksne personer med utviklingshemming som alle har behov for bistand i dagliglivets aktiviteter.

Styrmannsvegen ligger på toppen av Brakahaug. Her gis det tjenester til 8 voksne personer med utviklingshemming som alle bor i egen leilighet og har ulike bistandsbehov.

Begge avdelingene er mye brukt som praksisplass for både elever og studenter i helsefag. Vi har ulike arbeidstidsordninger med blant annet lange vakter i helgene. Som avdelingsleder i Tilrettelagte tjenester vil du få muligheten til å jobbe tett sammen med andre avdelingsledere, enhetsleder og konsulent.

Arbeidsoppgaver:

  • Delegert budsjett-, resultat- og personalansvar innenfor avdelingens ansvarsområde og i samsvar med gjeldende lov og avtaleverk 
  • HMS og kvalitetsarbeid
  • Fokus på heltidskultur
  • Sørge for effektiv utnyttelse av avdelingens ressurser
  • Avdelingsleder rapporterer til enhetsleder og inngår som en del av ledergruppen i Tilrettelagte tjenester

Kvalifikasjoner:

  • Vernepleier eller sykepleier med norsk autorisasjon
  • Det er ønskelig med ledererfaring
  • Det er ønskelig med lederutdanning
  • Det er ønskelig med erfaring fra arbeid innen helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9
  • Personlig egnethet vektlegges
  • Norsk er arbeidsspråket i Haugesund kommune. Du snakker, leder og skriver norsk så godt at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
  • Tilsetting i stillingen krever politiattest i henhold til gjeldende lovverk.
  • Søker må ha ordinært førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du er en tydelig, motiverende og handlekraftig leder
  • Du utøver lederskap gjennom synlighet, åpenhet og inkludering
  • Du har evne til helhetlig tenkning
  • Du er initiativrik, involverende og motiverende
  • Du skaper god fremdrift og har gjennomføringsevne
  • Du trives med et høyt arbeidstempo
  • Du har gode kommunikasjonsevner
  • Du er positiv og løsningsorientert

Vi tilbyr:

  • 100% fast stilling på dagtid med 37,5 t/ uke
  • Deltakelse i virksomhetens ledergruppe
  • Tett oppfølging fra enhetsleder
  • En utfordrende og spennende jobb i et aktivt arbeidsmiljø
  • En god arbeidsplass som utfordrer og gir anledning for faglig og personlig utvikling
  • En inkluderende arbeidslivsbedrift (IA)
  • Stort fokus på kvalitet og HMS arbeid
  • God seniorpolitikk
  • Lønn i henhold til gjeldende lov og avtaleverk
  • Startpakke for vernepleiere/ sykepleiere som flytter til kommunen, eller i normal pendleravstand for å bosette seg/ etablere seg for å gå inn i fast jobb. Startpakken utgjør kr. 20 000,- og ytterligere kr. 20 000,- dersom vernepleieren/ sykepleieren fortsatt er i jobb i kommunen etter ett år, jf retningslinjer for startpakke.