Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bo og habilitering har ledig 100% stilling som avdelingsleder for dagtilbudet i enheten. 

Enheten gir tjenester til mennesker med utviklingshemming, funksjonshemming og/eller andre vansker i alle aldersgrupper. Intensjonen er å hjelpe den enkelte til et meningsfylt liv på personenes premisser.

Tjenestene skal bidra til en meningsfull hverdag med å bevare sosialt nettverk, mulighet til yrkesaktivitet, og opplevelse av trygghet og mestring. Våre ansatte har faglig kompetanse og erfaring i arbeidet. Gjennom koordinering og tett samarbeid med familiene, andre enheter og eksterne samarbeidspartnere, skal våre tjenester gi en meningsfull tilværelse med best mulig livskvalitet.

Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, har du som avdelingsleder ansvar for avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene når lederen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet.

Arbeidsområder
  • planlegge, organisere, lede og følge opp avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser i tråd med gjeldende lov, avtaleverk og politiske vedtak
  • samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • oppfølging av HMS-arbeid, avviksbehandling og kvalitetsutvikling
  • du vil ha en aktiv rolle med å søke tilskudd og jobbe med innovasjonsarbeid i tråd med overordnet plan for helse og omsorg
Kvalifikasjonskrav
  • vi søker fortrinnsvis etter vernepleier. Søkere med annen relevant høgskole-/universitetsutdanning på bachelornivå kan bli vurdert 
  • ledererfaring
  • god digital kompetanse
  • god formidlingsevne, både muntlig og skriftlig
Ønskede kvalifikasjoner
  • videreutdanning innen ledelse eller organisasjonsutvikling
  • erfaring med rekruttering
Personlige egenskaper
  • motivasjon og engasjement for å gjøre en forskjell for andre
  • engasjement og interessse for å bidra til faglig utvikling innenfor tjenesteområdet
  • gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å kunne inspirere og motivere 
  • strukturert, løsningsorientert og målrettet 
  • høy arbeidskapasitet, samt evne og vilje til omstilling og utvikling
Vi tilbyr
  • en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten 
  • en variert og spennende arbeidshverdag 
  • et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.