• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    17.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5179, GODVIK
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3690213
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 03.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for avlastningstjenester er en byomfattende enhet som har 9 kommunale avlastningsboliger, 3 private avlastningstiltak, timeavlastning og ca. 140 besøkshjem. Enheten gir tilbud til barn og ungdom med funksjonshemming og utviklingshemming.

Enheten skal opprette en ny avlastningsbolig i Leirvikåsen i Godvik i 2021. Dette er den andre avlastningsboligen i Leirvikåsen som startes opp i år. I den forbindelse søker vi etter en engasjert og stødig leder til boligen. Leder vil ha en sentral rolle i arbeidsgruppen som skal gjøre forarbeidet og planleggingen av oppstart av bolig. Målgruppen for avlastningsboligen vil i hovedsak være barn og ungdom med utviklingshemming og autisme som bor hjemme med pårørende.

Vi søker deg som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.  

Arbeidsoppgaver:

  • Sentral rolle med ansvar for arbeidsoppgaver og fremdrift i arbeidsgruppen
  • Ansvar for daglig drift av boligen og sikre at overordnede mål for tjenesteområdet iverksettes med resultatoppfølging
  • Overordnet ansvar for å lede, utvikle og kvalitetssikre det faglige arbeidet
  • Ansvar for rekruttering, opplæring, personal, drift og budsjett
  • Turnusplanlegging  
  • Sikre effektiv drift og tjenesteproduksjon av høy kvalitet 
  • Lede, veilede og følge opp personalgruppen, samt iverksette og følge opp ulike faglige tiltak
  • Bidra til å skape gode holdninger og god etisk refleksjon 
  • Sikre godt samarbeid med pårørende, brukere og andre samarbeidspartnere
  • Utvikle og veilede medarbeidere i det faglige arbeidet med tjenestemottaker
  • Ansvar for HMS og internkontroll 
  • Andre oppgaver delegert fra enhetsleder
  • Delta i enhetens ledergruppe

Kvalifikasjoner:

  • 3 årig helse- og sosialfaglig utdanning på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis vernepleier
  • Lederutdannelse fra høyskole/universitet er en fordel
  • Relevant videreutdanning er en fordel
  • Relevant ledererfaring er en fordel 
  • Erfaring fra arbeid i avlastningsbolig og med døgnfordeling er en fordel 
  • Kjennskap til og erfaring fra brukergruppen samt utfordrende atferd er en forutsetning
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere gode kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig fremstilling gjennom bestått minimum B2-test.
  • Kunnskap om og god erfaring med aktuelt og relevant lovverk er en forutsetning,  bl.a helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9 og arbeidsmiljøloven.
  • God kompetanse på turnusplanlegging og prosessene med godkjenning 
  • Erfaring med beslutningsprosesser
  • God systemforståelse av administrative fagsystemer
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning
  • Førerkort klasse B. 
  • Krav om politiattest 

Personlige egenskaper:

  • Du arbeider selvstendig og er samtidig god på å samarbeide tett med medarbeidere, samarbeidspartnere og overordnede.
  • Du er tydelig og synlig i arbeidsmiljøet og god på myndiggjøring av ansatte.
  • Du arbeider systematisk, målorientert og har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Du har høy arbeidskapasitet og er fleksibel.
  • Du overholder tidsfrister og har god økonomisk forståelse 
  • Du er god til å veilede og motivere medarbeidere for å nå mål for tjenestemottaker og organisasjonen.
  • Du bidrar til å ivareta gode holdninger og god etisk refleksjon i arbeidsmiljøet.
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli sterkt vektlagt

Vi tilbyr:

  • En unik mulighet til å være med å starte en helt ny avlastningsbolig
  • Tett samarbeid med avdelingsleder for Leirvikåsen 9 og dyktige fagpersoner i arbeidsgruppen
  • Et godt og inkluderende fagmiljø med blant annet egen fadderordning
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling gjennom blant annet videreutdanning
  • Et godt og aktivt arbeidsmiljø 
  • Spennende, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid 
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring 
  • 100% stilling fra snarest  
  • Lønn etter lokale lønnsbestemmelser 
  • Enheten disponerer elbil
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    17.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5179, GODVIK
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3690213
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 03.04.2021