• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3378034
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 15.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Frisklivs- og mestringssenteret (FMS) har ansvar for å gi helsefremmende og forebyggende tjenester til befolkningen i Bergen kommune, og har som visjon å se muligheter – hver dag.  FMS er organisert under Helsevernenheten i Etat for helsetjenester. Avdelingen består av 20 ansatte fordelt på åtte ulike fagteam: Frisklivssentralen, Kreftkoordinatortjenesten, Sosionomtjenesten, Frivilligsentralene i Åsane, Ytrebygda og Laksevåg, Rådgivningskontor for hørselshemmede og døvblinde, Seniortreningen Sterk & Stødig, Forebyggende hjemmebesøk og merkantilt personale. Vi søker etter en entusiastisk og engasjert avdelingsleder med innsatsvilje, gode faglige kvalifikasjoner og interesse for de ulike fagområdene i Frisklivs- og mestringssenteret (FMS).  Avdelingsleder har det faglige og administrative ansvaret for avdelingen, rapporterer til leder for Helsevernenheten, og deltar i enhetens ledergruppe. 

Arbeidsoppgaver
  • Faglig- og administrativt ansvar 
  • Personalansvar
  • Koordinering av tjenestene i avdelingen
  • Utviklingsansvar 
  • Deltakelse i tverrfaglige samarbeidsgrupper på tvers av nivåene i helsetjenestene
Kvalifikasjoner
  • Relevant helsefaglig utdannelse på minimum bachelornivå
  • Utdanning innen ledelse, prosjektledelse eller tilsvarende vurderes som en fordel
  • Bred arbeidserfaring fra kommunehelsetjenesten 
  • Ledererfaring, fortrinnsvis fra fagområder som er relevante for stillingen
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
  • Gode samarbeidsevner
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
  • Høy arbeidskapasitet og stor fleksibilitet
  • Åpen, endringsvillig og løsningsorientert
  • Evne til å skape tillit hos medarbeiderne, samt lede og motivere medarbeidere med høy faglig kompetanse
Vi tilbyr
  • Et godt og dynamisk arbeidsmiljø preget av høy faglig kompetanse
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA-bedrift)
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3378034
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 15.01.2021