• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    12.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5068, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3302744
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Hjemmebaserte tjenester i Årstad består av ca. 230 årsverk fordelt på 9 avdelinger; 5 avdelinger for hjemmesykepleie, en heldøgns omsorg+ bolig, en avdeling for hjemmehjelp og avdeling for nattjenesten for hele Bergen kommune. Avdelingene betjener omkring 750 pasienter.

 Vi søker avdelingsleder i 100% stilling til hjemmesykepleieavdelingen Ulriken, som i tillegg til avdelingsleder består av fagansvarlig, sykepleiere, hjelpepleiere / helsefagarbeidere.  

Avdelingen er samlokalisert med 5 avdelinger og administrasjonen, i nyoppussede og sentrumsnære lokaler i Kanalveien 62.

Avdelingsleder inngår i enhetens ledergruppe og rapporterer til enhetsleder som nærmeste overordnet.  

Arbeidsoppgaver
  • Være kjent med etatens utfordringer og målsettinger
  • Være kjent med lover og forskrifter som regulerer og omhandler enheten
  • Være lojal mot beslutninger og bidra til at målsettinger nås
  • Ha det daglige driftsansvaret av avdelingen
  • Sikre at pasientene får faglig forsvarlige tjenester
  • Sikre brukermedvirkning og tilgjengelighet
  • Samhandle tverrfaglig
  • Sikre at tildelt budsjett holdes
  • Følge opp ansatte både faglig og administrativt, herunder oppfølging av sykmeldte i h.h.t. gjeldene rutiner
  • Sikre at ansatte får opplæring og oppfølging
  • Delta i enhetens HMS-arbeid

 

Ved endring av behov eller annen omorganisering, kan stillingsinnholdet endres. 

Kvalifikasjoner
  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Ønskelig med videreutdanning i administrasjon og ledelse
  • Bred og allsidig arbeidserfaring, fortrinnsvis ledererfaring
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig (minimum nivå 3 / "Bergenstesten"
  • Må beherske data- og fagystemene RS, Profil og Agresso, eller ha gode evner til å tilegne seg denne kunnskapen 
Personlige egenskaper
  • Du samarbeider selvstendig og målrettet
  • Du har vilje og evne til fleksibilitet og samarbeid
  • Du har stor arbeidskapasitet og gode kommunikasjonsevner
  • Du er pålitelig og ansvarsbevisst
  • Du er positiv og løsningsorientert
  • Du har gode lederegenskaper
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 

 

Vi tilbyr
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • En inkluderende arbeidsplass
  • Faglig og personlig utvikling
  • Flerkulturelt arbeidsmiljø
  • Lønn pr. år: p.t. kr. 605.500,- / 617.500,-

 

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    12.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5068, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3302744
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.11.2020